מצלאוי ממחזרת חובות: תנסה להנפיק אג"ח עם ביטחונות

הביטחונות כגד איגרות החוב של חברת הנדל"ן שיונפקו - על חשבונות העודפים של פרויקט עלית ברמת-גן ופרויקט כלנית בקריית אונו

סמי מצלאוי/  צילום: יונתן בלום
סמי מצלאוי/ צילום: יונתן בלום

אחרי שהשלימה בשבועות האחרונים החזרי חובות בהיקף של כ-100 מיליון שקל, חברת הנדל"ן מצלאוי פועלת לסידור מחדש של החוב שלה, והבוקר עדכנה על תוכניותיה להנפיק סדרת אג"ח חדשה, שהיקפה מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים.

מטרת הגיוס היא מיחזור שתי סדרות האג"ח העיקריות שלה כיום - ג' ו-ד', שהיקפן המצרפי קרוב ל-100 מיליון שקל ואשר נסחרות בתשואות של כ-3.5%-4.5%. למצלאוי סדרת אג"ח נוספת (ב') בהיקף של כ-8 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-9%.

בחברה שבשליטת המייסד והיו"ר סמי מצלאוי ושותפו אליהו קנפלר מתכננים הנפקת סדרת אג"ח שקלית במח"מ של 3.5 שנים, והביטחונות עבורה מתוכננים להיות שיעבוד על חשבונות העודפים של פרויקט עלית ברמת-גן ופרויקט כלנית בקריית אונו, בהיקף מצרפי של כ-90 מיליון שקל (שלב א').

יוצאת לדרך חדשה?

במצלאוי מציינים כי "יתרת עודפי פרויקט כלנית תובטח בבטוחה שתהפוך לשיעבוד ראשון על עודפי הפרויקט לאחר פירעון אג"ח סדרה ד'". מדובר בפרויקט "פינוי בינוי" שבסך-הכול כולל הריסת חמישה מבני "רכבת" והקמת חמישה בנייני מגורים חדשים עם כמה מאות דירות, שהעודפים החזויים מהשלב הראשון שלו מוערכים בכ-39 מיליון שקל.

השלב הראשון של פרויקט עלית, שהקמתו מתוכננת להסתיים השנה וממוקם במתחם הבורסה ברמת-גן, כולל כ-155 דירות וצפויים ממנו עודפים בהיקף של 49 מיליון שקל. לפרויקט חלק נוסף הנמצא כיום בתכנון.

עם הנפקת חוב זה נראה שמצלאוי מנסה לצאת לדרך חדשה בעסקיה וזאת לאחר תקופה ארוכה בה התמודדה עם מצב פיננסי מאתגר, כשסימני שאלה ריחפו סביב יכולתה לפרוע את חובותיה.

כאמור, בשבועות האחרונים פרעה מצלאוי כ-100 מיליון שקל - פרעונות שכללו החזר מוקדם של כ-40 מיליון שקל לבעלי סדרת אג"ח פרטית, פירעון סכום דומה (40 מיליון שקל) לבנק הפועלים, והחזר של כ-20 מיליון שקל למחזיקי סדרה ד'.

תשלומי החוב התאפשרו לחברה לאחר השלמת מכירת נכס בגבעתיים בתמורה כוללת של כ-84 מיליון שקל, כשלצד זאת היא עדכנה באחרונה על התקדמות בתוכנית פינוי בינוי גדולה שהיא מקדמת בבת ים וכן על סיום הסכסוך בין צמד בעלי השליטה - מצלאוי וקנפלר.

לאחר תשלומי החוב האחרונים שביצעה מצלאוי, וטרם הנפקת הסדרה החדשה, היקף החוב הפיננסי של מצלאוי הסתכם בכ-150 מיליון שקל, לעומת כ-250 מיליון שקל שהציגה בדוחותיה הכספיים האחרונים, לרבעון השלישי של 2017. למרות המהלכים החיוביים, מתחילת השנה נשחקה מניית מצלאוי בכ-10% והיא משקפת כעת לחברה שווי של כ-85 מיליון שקל.

כאמור, בשנים האחרונות סבלה מצלאוי ממצוקה פיננסית, שבאה לידי ביטוי בין היתר באי-עמידה בחלק מאמות המידה הפיננסיות למחזיקי האג"ח, הפסדים שהצטברו תוך שלוש שנים (2014-2016) ליותר מ-80 מיליון שקל והפניית תשומת לב המשקיעים בדוחות, על-ידי רואי החשבון, ליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה.