"ההיררכיה ביפן הרבה יותר מחמירה. בוס הוא בוס"

ראש צוות ניהול לקוחות של חברת אפספלייר, העוסקת בערכות לניטור ומדידת קמפיינים של פרסום במובייל, הגיעה לישראל לפני 3 שנים ■ "תמיד עניין אותי להיות גשר בין יפן לבין מדינות אחרות"

קייקו ברמן / צילום:   רועי פלדה
קייקו ברמן / צילום: רועי פלדה

איפה אני תופסת אותך?

"בבית. אני לא עובדת בימי ראשון, אלא שני עד שישי. את ראשון אני מנצלת לבילוי עם הבן שלי. יש לי אחד ועוד אחד בדרך".

כמה זמן את בישראל?

"שלוש שנים וחצי. הגעתי מסן פרנסיסקו שם למדתי שיווק ב-UCLA בלוס אנג'לס, אחרי האוניברסיטה ביפן. בהמשך, עבדתי בחברת הייטק ישראלית בסן פרנסיסקו, במסגרתה טסתי לנסיעות עבודה לישראל, וראיתי שנחמד פה. ציפיתי למשהו אחר לגמרי, וכשבאתי גיליתי שאני אוהבת את האנשים ואת התרבות. בהמשך, בעלי ואני עשינו עלייה. הוא יהודי-אמריקאי שהכרתי עוד ביפן".

גם את עשית עלייה?

"כן. התגיירתי בסן פרנסיסקו כדי שנוכל לעלות, עוד לפני שהגעתי לאפספלייר. למעשה עשיתי רילוקיישן לתל אביב, במסגרת החברה הקודמת".

ואיך הגעת לאפספלייר?

"אהבתי את העבודה הקודמת, אבל רציתי לראות מה חברות אחרות בתחום עושות, וגם לדעת מה האפשרויות לשוק היפני. בדיוק באותו הזמן בעלי חיפש עבודה בארץ, כי כשעלינו, הוא התפטר מהמשרה בסן פרנסיסקו. במסגרת החיפושים הוא שמע שמחפשים באפספלייר מישהו שמבין בשוק היפני. זה נשמע מעניין, הגעתי, התקבלתי ואני פה כבר שלוש שנים".

איך הייתה קבלת הפנים?

"היום הראשון שלי פה היה בפורים והגעתי ישר למסיבה. היו הרבה עובדים שהביאו את המשפחה והילדים".

לפני כמה שנים חלמת שזה מה שתעשי?

"תמיד עניין אותי להיות גשר בין יפן לבין מדינות אחרות. אפספלייר מנתחת מידע של קמפיינים פרסומיים במובייל, ודרך זה אני רואה עד כמה ישראל ויפן הן הפוכות - ישראלים ישירים בתקשורת והארגון מאוד שטוח. כאן אני יכולה לדבר עם המנהלים באופן ישיר וכמובן להגיד שאני לא מסכימה. ההיררכיה ביפן הרבה יותר מחמירה. בוס הוא בוס. את יכולה להגיד את דעתך, אבל לא כמו פה. בגלל ההבדלים מאוד חשוב לקשר, וחלק גדול מהתפקיד שלי להיות גשר כזה".

היה לך חשוב להתגייר?

"כשהכרתי את בעלי ידעתי על היהדות והשואה אבל לא על הדת. ביפן הדת לא חזקה, ולכן לא היה לי חיבור לאיזושהי דת. כשהכרתי את הרעיון של קהילה ואלוהים, התעניינתי ולמדתי יותר ויותר את ההלכות. כך החלטתי להתגייר. לקח לי כמעט שלוש שנים להחליט".

מה אמרה המשפחה ביפן?

"הם תמכו בי. כמו להרבה יפנים אין להם חיבור לדת כלשהי. הם אמרו לי - 'אוקיי, כל עוד את מאושרת'".

קייקו ברמן (32)
ראש צוות ניהול לקוחות יפן באפספלייר (AppsFlyer)
הערכת שכר: 25-30 אלף שקל