נטלתם רסקיו ולא ממש נרגעתם? אין לכם על מי להלין

ביהמ"ש דחה היום בקשה לתביעה ייצוגית, לפיה מוצרי רסקיו מטעים את הצרכנים ביחס ליעילותם על בסיס מדעי ורפואי

רסקיו / צילום: שאטרסטוק
רסקיו / צילום: שאטרסטוק

נטלתם רסקיו ולא ממש נרגעתם? אין לכם על מי להלין. בית המשפט המחוזי מרכז לוד דחה היום (ב') בקשה לתביעה ייצוגית, לפיה מוצרי רסקיו מטעים את הצרכנים ביחס ליעילותם על בסיס מדעי ורפואי.

בית המשפט דחה את הטענות בדבר הטעיה בהתייחס לסגולות המוצרים, וקבע כי פרסומי החברה לא כוללים ניסיון לתיקוף מדעי-רפואי של יעילות המוצרים המוגדרים כתכשיר טבעי המשתייך לענף הרפואה המשלימה.

עוד נקבע כי פרסומי החברה משקפים סיטואציות שמעוררות תחושת לחץ בקרב כלל ציבור הצרכנים, אולם לא מבטאים סימפטומים של מחלה או מייחסים לעצמם את היכולות לרפא מחלות.

סדרת מוצרי רסקיו רמדי מבוססת על שיטת טיפול שפיתח ד"ר אדוארד באך בשנות ה-30 של המאה הקודמת, והיא מתבססת על תמציות שהופקו מפרחי בר. הסדרה מיועדת להפיג לחצים בחיי היומיום ולסייע בהתמודדות עם פחד, מתח, לחץ וכדומה. ד"ר באך העניק למוצר את השם "רסקיו רמדי" (רשום כסימן מסחר). המוצרים משווקים ברחבי העולם ובישראל על-ידי פארמה גורי.

התובעת, שביקשה לאשר את התביעה כייצוגית, טענה כי רכשה את המוצר רסקיו רמדי לטובת התמודדות עם מתחים וחרדות, אחרי שנחשפה לפרסומי החברה. לטענתה, למרות שהשתמשה במוצר על-פי ההוראות, היא המשיכה לסבול מתופעות של לחץ, מתח וחרדה. משכך, חשה כי הוטעתה והחליטה לתבוע את החברה.

את המבקשת ייצגו עורכי הדין יצחק חשן ואריאל מירון, ואת פארמה גורי בע"מ ייצגו עורכי הדין עופר לריש וספיר אבן חן בכר ממשרד שבלת ושות'.