כתבה נאומים למירי רגב - ותזומן לבירור בתאגיד השידור "כאן"

הפובליציסטית והסופרת גלית דיסטל-אטבריאן תזומן לבירור אצל מנהליה בתאגיד השידור הציבורי, לאחר שבתוכנית של תחנת הרדיו "כאן תרבות", הפועלת אף היא במסגרת התאגיד, נחשף כי כתבה נאומים עבור שרת התרבות

גלית דיסטל אטבריאן / צילום מסך
גלית דיסטל אטבריאן / צילום מסך

הפובליציסטית והסופרת גלית דיסטל-אטבריאן תזומן לבירור אצל מנהליה בתאגיד השידור הציבורי "כאן", לאחר שבתוכנית של תחנת הרדיו "כאן תרבות", הפועלת אף היא במסגרת התאגיד, נחשף כי כתבה נאומים עבור שרת התרבות מירי רגב.

על-פי הפרסום של הכתב נוב ראובני בתוכנית "גם כן תרבות", דיסטל אמורה לקבל עבור כל נאום כ-800 שקל, בכפוף לחשבוניות (שעדיין לא הגישה), ולדבריה, עד כה היא כתבה מספר בודד של נאומים. מדוח ההתקשרויות של משרד התרבות עם ספקים חיצוניים, שהועלה החודש לאתר של היחידה הממשלתית לחופש המידע, עולה כי בספטמבר אישר המשרד התקשורת בפטור ממכרז מול דיסטל-אטבריאן לצורך כתיבת נאומים, בעלות של עד 25 אלף שקל.

בתאגיד מציינים כי דיסטל-אטבריאן לא דיווחה על כך או קיבלה אישור, ולכן היא תזומן לבירור.

דיסטל-אטבריאן מועסקת בתאגיד באופן חלקי ומפרסמת טורי דעה או פובליציסטיקה בחטיבת הדיגיטל של "כאן". לפני כמה חודשים פורסם כי דיסטל-אטבריאן נכללת בין מועמדי השרה רגב לכהן כחברת המועצה הישראלית לתרבות ולאמנות.

בקוד האתיקה של "כאן" מוקדש חלק ל"מניעת משוא-פנים וניגודי עניינים", ובין היתר נכתב בו "לא נעמיד עצמנו במצב של ניגוד עניינים או חשש לניגוד עניינים, בפועל או למראית-עין, בין חובותינו כעובדי התאגיד לבין כל עניין אישי שלנו או של קרובינו, ובכלל זה עניין רכושי או פוליטי".

דיסטל-אטבריאן העדיפה היום (ב'), בתשובה לפניית "גלובס", שלא להתייחס לסוגיה.

דיסטל-אטבריאן מועסקת על-ידי גוף שידור ציבורי נוסף, תחנת הרדיו גלי צה"ל, שם היא מצטרפת פעם בשבוע כמגישה לאראל סג"ל. מגלי צה"ל נמסר היום ל"גלובס" כי "העניין ייבדק".

בעמותת "הצלחה" פנו לפני כמה חודשים לגלי צה"ל כדי שיפעלו להסדיר את נושא ניגודי העניינים האפשריים של עיתונאים ומגישים בתחנה. עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של העמותה, אמר היום ל"גלובס" כי "תקנון האתיקה קובע הוראות מפורשות הנוגעות לכתיבת נאומים לגורמים פוליטיים, וכללי האתיקה - גם בתאגיד וגם בגלי צה"ל - אינם מאפשרים עיסוק מקביל כזה".

ממשרד התרבות והספורט נמסר הערב כי "גלית דיסטל-אטבריאן מועסקת על ידי המשרד באמצעות אגף הדוברות של המשרד לצרכי נאומים מקצועיים במימון המשרד וממקורותיו. גלית ניבחרה בהליך תימחור על פי הנוהל. למען הסר ספק, גלית לא נותנת כל שירותי דוברות פוליטית לשרת התרבות והספורט מירי רגב ואינה מועסקת כאמור מתקציבי קשר לבוחר של השרה".