נתניהו וכחלון ייפגשו לפגישה מכרעת על הרפורמה בחח"י

הפגישה תתקיים לאור התנגדות רה"מ להסרת העתירה לבג"ץ ■ ההסתדרות הסכימה לביטול פסק הדין התקדימי של בית הדין הארצי בתמורה למשיכת העתירה לבג"ץ – אך נתניהו מתנגד לכך בנימוק שלמדינה עדיף שפסק הדין יבוטל ע"י בג"ץ

חברת חשמל / צילום: שאטרסטוק
חברת חשמל / צילום: שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ייפגשו בימים הקרובים לפגישה מכרעת על עתיד הרפורמה בחברת החשמל, זאת לאור התנגדותו של נתניהו להסרת העתירה לבג"ץ.

בתוך כך מתברר כי ההסתדרות הסכימה לביטול פסק הדין התקדימי של בית הדין הארצי לעבודה בתמורה למשיכת העתירה לבג"ץ - אך נתניהו מתנגד לכך בנימוק שלמדינה עדיף שפסק הדין יבוטל על-ידי בג"ץ. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הבהיר בוועידת ישראל לעסקים כי ההסתדרות תיסוג מכל ההבנות בנוגע לרפורמה בחברת החשמל אם המדינה לא תמשוך את העתידה לבג"ץ. גורמים בצוות המו"מ אמרו היום כי אם כל ההבנה לרצונו של ראש הממשלה המשך הדיון בעתירה עד לקבלת פסק דין יהיה "תקיעת אצבע בעין" להסתדרות

ההסתבכות הנוכחית של הפרשה נוצרה לאחר שבית הדין הארצי לעבודה פסק בהחלטה תקדימית כי עובדי חברת החשמל רשאים לנקוט בעיצומים במקרה שזכויותיהם ייפגעו כתוצאה משינוי מבני שיקטין את כוח השוק של החברה. המדינה מיהרה להגיש עתירה לבג"ץ נגד פסק הדין ובדיון שנערך בבג"ץ השמיעו שופטי בג"ץ אמירות ברורות בזכות עמדת המדינה. בסיום הדיון הוחלט כי העיצומים יופסקו והצדדים ימשיכו לנהל מו"מ. המו"מ הניב הבנות על מתווה לרפורמה. ארבעה צוותי מו"מ משותפים למדינה, להסתדרות ולארגון העובדים עמלים בימים אלה על השלמת ההסכם עד אמצע החודש הבא.

בינתיים נמשכת המחלוקת החריפה בממשלה בין נתניהו ואנשיו לבין חברי צוות המו"מ בראשות שר האוצר משה כחלון ושר האנרגיה יובל שטייניץ. במסגרת דיון שנערך בנושא ב-8 לינואר הוחלט כי יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יכין אומדן של עלויות הסכם הרפורמה. במקביל מכין צוות המו"מ נייר המנתח את תועלות הרפורמה למשק.