סולג'ל החלה ברואד שואו להנפקה: תפעל לגייס 60 מיליון דולר

זאת לפי שווי של כ-250 מיליון דולר לחברת הדרמטולוגיה ■ 25 מיליון דולר כבר מובטחים לגורמים שהביעו עניין מראש

מורי ארקין / צילום: יונתן בלום
מורי ארקין / צילום: יונתן בלום

חברת הדרמטולוגיה סולג'ל החלה ברוד שואו לקראת הנפקה בנאסד"ק, שמתוכננת ל-31 לינואר. סולג'ל רוצה לגייס 60 מיליון דולר לפי מחיר של 11-13 דולר למניה, המגלם לה שווי של כ-250 מיליון דולר. מתוך הסכום, 25 מיליון דולר כבר מובטחים לגורמים שהביעו עניין מראש. חתמי ההנפקה הראשיים הם ג'פריז ו-BMO, וחתמי המשנה הם JMP וריימונד ג'יימס.

סולג'ל נמצאת בבעלותו המלאה של מורי ארקין, שמכר בשנת 2004 את חברת הדרמטולוגיה המשפחתית אגיס לפריגו תמורת 800 מיליון דולר, וחלקו במכירה היה 324 מיליון דולר במזומן ומניות פריגו (שערכן עלה מאז).

ארקין השתמש בסכום בין היתר כדי להקים פעילות החזקות בתחום פיתוח התרופות. סולג'ל היא הפעילות העיקרית של קבוצה זו בתחום הדרמטולוגיה. החברה הוותיקה יחסית, פיתחה שיטה ייחודית לעיטוף של מולקולות במעטפת המופקת בשיטות של ננוטכנולוגיה. המעטפת מגינה על החומר ועוזרת להחדרתו לעור. בעבר עסקה החברה גם בתחום של קוסמטיקה והגנה מפני השמש, אך מכרה פעילות זו כדי לממן את פעילותה בתחום פיתוח התרופות. על פי התשקיף להנפקה, המוצר המוביל של החברה הוא טיפול לא-אנטיביוטי לאקנה, שכבר עבר ניסוי שלב II ב-726 מטופלים, והשיג תוצאות טובות לעומת פלצבו. ניסוי שלב III צפוי להתחיל ב-2018 ולהסתיים ב-2019.

לסולג'ל שני מוצרים עצמאיים נוספים בפיתוח - האחד גם כן מיועד לאקנה, על בסיס טרטינואין (רטין-A), תרופה המאופיינת היום בגירוי של העור והאנקפסולציה בטכנולוגיה של סול ג'ל עשויה להפחית גירוי זה. ניסויי שלב III בו צפויים להניב תוצאות ב-2020. עוד היא מפתחת מוצר למחלת העור רוזצאה. המוצר לרוזצאה גם הוא אמור להניב תוצאות מניסוי שלב III ב-2019, לאחר שעבר בהצלחה שלב II ב-92 מטופלים.

בנוסף למוצרים העצמאיים, מפתחת החברה מוצרים גנריים בשיתוף פעולה עם חברות תרופות אחרות. המוביל מבין אלה, שמיועד גם היא לרוזצאה (וספציפית לדלקות הנובעות ממחלה זו), מפותח עם חברת פריגו על בסיס מוצר של פריגו. מוצר נוסף מפותח בשיתוף פעולה עם חברת Douglas Pharmaceuticals.

המוצרים של סולג'ל, אם יגיעו לשוק, עשויים להתחרות בין היתר במוצרים לטיפול באקנה ורוזצאה מבית פואמיקס הישראלית, הנסחרת לפי שווי של 249 מיליון דולר. פואמיקס פיתחה קצף המאפשר מתן נוח יותר של תרופות למחלות עור.

בעת רכישת סולג'ל ב- 2014, התעניין ארקין גם ברכישת פואמיקס, אולם בחר בסופו של דבר לרכוש את סולג'ל, תמורת כ-17 מיליון דולר.

ניסיון ראשון להנפיק ב-2015

לסולג'ל חוב של 65 מיליון דולר לארקין, אשר יומר למניות במסגרת ההנפקה. לסולג'ל מזומן בקופה בהיקף של 12 מיליון דולר והגירעון בהון עומד על 90 מיליון דולר. החברה הפסידה 26 מיליון דולר במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2017, ואין לה הכנסות.

סולג'ל ביקשה להנפיק כבר ב-2015, אולם פספסה את חלון ההנפקות. את ניסיונות ההנפקה שלה בסבב זה החלה באוגוסט, וכעת נראה כי השוק נפתח.

ארקין הינו בעל מניות גם בחברת יורוג'ן, שביצעה הנפקה מוצלחת בשנה שעברה והשבוע גייסה 60 מיליון דולר נוספים. הוא מתכנן להביא לנאסד"ק השנה חברה נוספת בשליטתו, אקסלנז, הנסחרת בתל אביב לפי 345 מיליון שקל.

סולג'ל

שנת הקמה: 1997

תחום פעילות: תרופות למחלות עור בשיטת הולכה ייחודית

בעלות: ארקין אחזקות

מנכ"ל: אלון סרי לוי

שלב בפעילות: אחרי ניסוי שלב II גדול בתחום האקנה

גירעון בהון: 89 מיליון דולר

הפסדים ב-9-1 2017: 26 מיליון דולר

תוצאות טובות לחברת אקסלנז של מורי ארקין בניסוי קליני מתקדם בכבד שומני; המניה עלתה ב-7%

חברת אקסלנז ביוסיינס , אשר מפתחת בדיקות נשיפה לאבחון מחלות של מערכת העיכול, הודיעה היום על הצלחה בניסוי קליני בו נבדקה היכולת של המוצר שלה לאבחן לחץ דם בוורידים בסביבת הכבד ("יתר לחץ דם פורטלי"), אשר נגרם משחמת כבד שנובעת מכבד שומני.

בעקבות ההודעה עלתה מניית אקסלנז ב-6.7% והחברה נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי של 368 מיליון שקל.

יתר לחץ דם פורטלי הוא מצב אשר מעיד על החמרה של מחלת הכבד השומני. מנכ"ל אקסלנז, רפי וורנר, מסביר כי אנשים הסובלים מיתר לחץ דם פורטלי נמצאים בסיכון גדול פי 10 לסיבוכים הקשורים לכבד, מאשר אנשים שיש להם כבד שומני אך לא את התסמין הזה. כיום, כדי לאבחן יתר לחץ דם פורטלי, יש לבצע צנתור ולכן זו אינה בדיקה פופולארית. אקסלנז מקווה לשנות זאת.

בניסוי השתתפו 257 אנשים עם כבד שומני, אשר נבדקו בבדיקה של אקסלנז וגם בבדיקה הפולשנית. בניסוי נמצא כי רגישות הבדיקה באיתור לחץ דם פורטלי היא 88% והסגוליות (הימנעות מאיתור לא-חולים כחולים) היא 85%. החברה מסרה כי מומחיה רואים תוצאות אלה כטובות ומתאימות להמשך פיתוח המוצר.

וורנר מציין כי בכוונת החברה להיפגש עם הרשות האמריקאית למזון ותרופות, ה-FDA, ולהכין ניסוי נוסף, או לבחון כיצד תוכל להפיק מידע נוסף שיאפשר את אישור המוצר, מניסויים שהיא כבר עורכת בשיתוף עם חברת תרופות אשר פועלת לפתח תרופה למחלה. על פי הערכות החברה, היא תוכל לקבל אישור לשיווק המוצר ב-2020.

ה-ה.פילורי יזניק את ההכנסות?

אקסלנז נמצאת בשליטת מורי ארקין (76%). מייסד החברה, והיו"ר שלה הוא אורי גייגר, שותף של ארקין בקרן אקסלמד. ארקין נערך להנפיק את החברה בנאסד"ק במהלך השנה, במקביל להנפקת חברה נוספת שבשליטתו, סולג'ל, ולאחר הנפקה מוצלחת של כחברת יורוג'ן, בה הוא מחזיק ב-13.3%.

המוצר המוביל של אקסלנז, והיחיד שכבר נמצא בשוק, הוא לאבחון חיידק ה-ה.פילורי, חיידק הגורם לכיבי קיבה שמגדילים את הסיכון לחלות בסרטן בכבד.

אקסלנז הודיעה לפני כשנה על עסקה אסטרטגית עם חברת לאבקורפ, ובעקבות חתימת ההסכם בין השתיים העריכה כי היא צפויה לרשום ממוצר ה-ה.פילורי הכנסות בהיקף של 20-25 מיליון דולר בשנת 2019.

זאת, לעומת הכנסות שנתיות של מיליוני דולרים בודדים בשנה עד כה. במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה החברה הכנסות של 6.5 מיליון דולר, גידול של 110% לעומת התקופה המקבילה.