טובים במספרים: כך חגגה מימון ישיר את ביצועי 2017

וגם: פירמת IATI, EY ו- Startup Nation Central הפגישו בין רפואה דיגיטלית ובלוקצ'יין

ערן וולף מוקי ודורון שניידמן / צילום: יונתן בן חיים
ערן וולף מוקי ודורון שניידמן / צילום: יונתן בן חיים

טובים במספרים

כך חגגה מימון ישיר את ביצועי 2017

אנחנו אמנם בסוף ינואר, אבל אף פעם לא מאוחר מדי לפתוח שנה ובעיקר לסכם אותה במספרים. ביום שני ערכה חברת מימון ישיר אירוע שכזה לעובדים, במתחם OCEAN בבתל-אביב. ערן וולף, המנכ"ל, פירט את ההישגים העסקיים, אבל עם כל העניין שבדבר, הנוכחים התעניינו לא פחות במספרים אחרים - כמות החתונות והלידות בחברה.

מתברר כי בשנת 2017 התחתנו בחברה 12 עובדים ונולדו 60 תינוקות. וולף העז לחזות עלייה, והעריך שבשנת 2018 יהיו בחברה 19 חתונות ו-68 לידות. בלי קשר לכך אמר דורון שניידמן, מבעלי צור שמיר, על המוטיבציה של העובדים כי: "אם המתחרים ירוצו 10 ק"מ, אנחנו נרוץ מרתון". כנראה שמוטיבציה קיימת בבית כמו גם בעסקים. עוד מתפארים במימון ישיר בכך ש-64% מעובדי החברה הם נשים.

במתרשמים ובמתרשמות: מוקי ודורון שניידמן, בעלי קבוצת צור שמיר; ליאת שמואלי-ליכטנשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש; רונית פטר-בן דוד, סמנכ"לית טכנולוגיות ופיתוח עסקי מוצרים; לירז חקמון, יועצת משפטית וסמנכ"לית תפעול; וחברי הדירקטוריון - יוסי קוצ'יק, בצלאל לבנה, ברוך טנה, אלעד דוברובסקי ושמואל מסנברג.

ערן וולף מוקי ודורון שניידמן / צילום: יונתן בן חיים
 ערן וולף מוקי ודורון שניידמן / צילום: יונתן בן חיים

בועז יהודה מונה למנהל טלדור תקשורת

יחליף את טירן לוי הפורש בתום 7 שנים

חברת ה-IT טלדור מינתה את בועז יהודה (54) למנהל טלדור תקשורת. יהודה (54), יחליף את את טירן לוי, הפורש בתום 7 שנים בתפקיד.

ליהודה יש ניסיון של יותר מ-25 שנה בעולם ההייטק, בדגש על תעשיית המחשוב והתקשורת. בעברו הוא שימש כמנכ"ל Sun ישראל וכמנכ"ל גטר טק במשך 5 שנים. הוא היה ממקימי סניף EMC בישראל שם ניהל את תחום המכירות למערכות פתוחות. בשנים האחרונות שימש יהודה כבעלים והמנכ"ל של חברת ליה המתמחה בפיתוח עסקי בינלאומי ובסיוע ניהולי לחברות הזנק.

טלדור נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 250 מיליון שקל. 

בועז יהודה / צילום: תמיר יהודה
 בועז יהודה / צילום: תמיר יהודה

העיקר הבריאות

פירמת IATI, EY ו- Startup Nation Central הפגישו בין רפואה דיגיטלית ובלוקצ'יין

נציגי EY ישראל, IATI ו- Startup Nation Central הגיעו אתמול (ג') אל מלון הילטון תל-אביב יחד עם יזמים ומשקיעים מקומיים וזרים. אלה פתחו את כנס Digital Health, המתקיים בפעם הרביעית ועוקב אחר הטכנולוגיות בתחום הבריאות הדיגיטלית. באופן מפתיע, או שאולי לא מפתיע כלל, אחד הנושאים החדשים שעלו השנה לראשונה, היה שילובן של טכנולוגיות בלוקצ'יין ובינה מלאכותית במערכות הבריאות.

במקום נערכה גם תחרות סטארט-אפים, בה זכתה חברת EfA מפתחת מעבדה ניידת לבדיקות דם אוטומטיות ואבחון מחלות מדבקות, המיועדת בעיקר לשימוש במדינות מתפתחות.

אייל בן יעקב, שותף בכיר ב-EY ישראל וראש תחום מדעי החיים - שדיבר במקום על דרך ההצפנה של הבלוקצ'יין האמורה להשתלב בעתיד גם בעולם הרפואה הדיגיטלית - העניק לסטארט-אפ הזוכה בתחרות את הפרס יחד עם ד"ר בני זאבי, מנהל שותף בקרן ההון סיכון Tel Aviv Venture Partners; מירי ברגר, מנהלת פיתוח עסקי ושיווק ב-IBM; ושרון שפירא, מנהלת סקטור הרפואה הדיגיטלית בסטארט-אפ ניישן סנטרל.

עוד הגיעו להתעדכן ולעדכן: ד"ר ג'ון מתיסון, סמנכ"ל מידע רפואי בגוף הבריאות האמריקאי קייזר פרמננטה; נועם גביזון, ראש תחום רפואה דיגיטלית בפייסבוק ישראל; פמלה ספנס, מנהלת תחום מדעי החיים ב-EY גלובל; ד"ר אלוק גופטה, סגן נשיא גלובלי, IBM Watson Health Imaging; ג'ון באס, מייסד, Hashed Health; ד"ר דברה קילפטריק, מנכ"לית Evidation Health; ואחרים.

מירי ברגר אייל בן יעקב שרון שפירא בני זאבי ויואל עזרא /  צילום: שאולי לנדנר
 מירי ברגר אייל בן יעקב שרון שפירא בני זאבי ויואל עזרא / צילום: שאולי לנדנר

לונדון כן מחכה להם (בע"ה)

לא רק מייק פנס: מי ביקרו במתחם לגברים בירושלים?

בזמן שרבים היו טרודים בביקורו של מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב, בישראל ובעיקר בכותל המערבי, ביקרה בארץ אישיות מכובדת נוספת - צ'רלס בוומן, המכהן כ"לורד ראש העיר של לונדון" (דהיינו: ראש העיר של הסיטי של לונדון וראש האיגוד של העיר, תפקיד שאינו פוליטי). במסגרת ביקורו הגיע בוומן גם לביזמקס, מתחם עסקים וחדשנות לגברים חרדים בירושלים, יחד עם משלחת שכללה את טוני קיי, סגן שגריר בריטניה בישראל. זאת, במטרה לחזק את קשרי הסחר עם הבירה הבריטית.

ואם ביקורו של פנס זכה לביקורת בשל הפרדת והגבלת העיתונאיות בכותל המערבי, בביקור זה (במתחם הפונה לגברים חרדים), לקחו חלק בלתי נפרד מהקבוצה גם נציגות של השגרירות בהן דפנה פרוכט, קצינת הביקורים של השגרירות ואדווה רוגאלין מהנספחות המסחרית.

איציק קרומבי, מנכ"ל ביזמקס, ערך לחברי (וחברות) המשלחת סיור במתחם, והפגיש אותם עם נציגיו - מרדכי פלדשטיין, מנכ"ל קרן ק.מ.ח, שבמסגרתה ביזמקס פועלת; גדעון קופרמן, מנכ"ל בראשית וחבר הנהלת אחים גלובל, ועם עובדי המתחם, בהם יעקב פרבר, סוחר באמזון. קיי הצהיר בפני חברי ביזמקס שהם מוזמנים בעת הצורך ליצור קשר עם השגרירות הבריטית, וציין שכל צוות השגרירות יעמוד לרשותם.

יעקב פרבר צ'רלס בוומן ואיציק קרומבי/  צילום: שמוליק קמינקר
 יעקב פרבר צ'רלס בוומן ואיציק קרומבי/ צילום: שמוליק קמינקר