מעל מיליארד שקל ביקושים בגיוס אג"ח של בזן

בזן סיימה בהצלחה את השלב המוסדי של גיוס אג"ח ■ הודיעה לקראת ההנפקה כי בכוונתה לגייס אג"ח בהיקף של עד 350 מיליון שקל ע.נ., אך לאור הביקושים הגבוהים של למעלה ממיליארד שקל בשלב המוסדי, החליטה להגדיל את היקף הגיוס

ישר בן מרדכי  / צילום: איל יצהר
ישר בן מרדכי / צילום: איל יצהר

בזן  סיימה בהצלחה את השלב המוסדי של גיוס אג"ח - על ידי הרחבת סדרות במח"מ ארוך בהיקף כולל של כ-392 מיליון שקל המשקף ריבית דולרית קבועה של כ-4.3% וריבית שקלית קבועה של כ-2.2%.

אגרות החוב מדורגות על ידי מעלות S&P בדירוג של A - והן בעלות מח"מ מעל מ- 4.3 שנים ולוח סילוקין מותאם לצורכי בזן. הריבית בסדרה ה' ירדה משמעותית משיעור של 5.9% לשיעור של כ-2.2% בגיוס הנוכחי.

הקבוצה הודיעה לקראת ההנפקה כי בכוונתה לגייס אג"ח בהיקף של עד 350 מיליון שקל ע.נ., אך לאור הביקושים הגבוהים, של למעלה ממיליארד שקל בשלב המוסדי, החליטה בזן להגדיל את היקף הגיוס.

ישר בן מרדכי, מנכ"ל קבוצת בזן, מסר היום (ד'): "מדובר בהבעת אמון של הגופים המוסדיים בחוסנה הפיננסי של בזן לאורך זמן. הגיוס מהווה מהלך נוסף בשיפור איתנותה הפיננסית ונזילות הקבוצה. קבוצת בזן ממשיכה לממש מהלכים אסטרטגיים שיבטיחו את המשך הפחתת העלויות התפעוליות; ביניהם, החתימה על ההסכם לרכישת גז טבעי ממאגרי כריש תנין וקבלת רשיון מותנה להקמת תחנת כוח חדשה, שתאפשר לה לייצר 135 מגוואט חשמל לצריכה עצמית. כל זאת, במקביל להמשך הקטנת החוב של הקבוצה".

השלב הציבורי של ההנפקה מתוכנן להתקיים ביום חמישי. גיוס האג"ח מלווה על ידי קונסרציום חתמים בהובלתם של פועלים אי. בי. אי. חיתום, מנורה חיתום, ברק קפיטל חיתום, לאומי פרטנרס ואקסלנס נשואה חיתום.