יו"ר ועדת הרווחה, ח"כ אלאלוף, יפרוש מהכנסת בסוף הקדנציה

אלאלוף: "אני נגד גירוש של כל אדם מן המדינה שלנו. העם היהודי סבל מספיק מעינויים ומגירושים"

ח"כ אלי אלאלוף/ צילום: תמר מצפי
ח"כ אלי אלאלוף/ צילום: תמר מצפי

פרישה במפלגת כולנו: יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, חבר הכנסת אלי אלאלוף, אמר היום באירוע "שבתרבות" בבאר-שבע שהוא עומד לפרוש מן הפוליטיקה כאשר תתפזר הכנסת ה-20. "הגעתי לכנסת לקדנציה אחת, ואני מסיים וחוזר לאשתי". לדבריו, הוא "נהנה מכל רגע". זאת, למרות הקשיים, בעיקר בנושא הטיפול במאבק הנכים, בגזענות נגד אתיופים ואי הסכמותיו עם הממשלה בנושא גירוש הפליטים/מהגרי העבודה.

"אנשים שואלים אותי, אלאלוף מה אתה עושה בכנסת, אתה זקן לך הביתה. אבל אני שם, כי אני חושב שאני משנה דברים. אני שם כדי להיאבק עבור כל מיני אוכלוסיות, כמו האתיופים. אני מטפל בנושא הזה ונלחם בגזענות כל הזמן. הדו"ח של משרד המשפטים בנושא הגזענות נגד יוצאי אתיופיה הוא אמיץ. יש גזענות קשה נגדם בישראל".

רועי כ"ץ, מנחה האירוע, שאל את אלאלוף האם מגרשים את המסתננים/פליטים, רק כיוון שהם שחורים?

"אני לא חושב שזה העניין. יש בעיה של פגיעה ביהודים שהם יוצאי אפריקה, יהודי אתיופיה".

אלאלוף אמר שהוא נגד המהלך הממשלתי לגירוש מהגרי העבודה/הפליטים. לדבריו "אני נגד גירוש של כל אדם מן המדינה שלנו. העם היהודי סבל מספיק מעינויים וגירושים. העמדה שלנו צריכה להיות כמו עמדתו של מנחם בגין, שראה את האוניות של הפליטים מקמבודיה וויטנאם, והוא ביקש להביא אותם, והביאו אותם הישר לעפולה. אנחנו צריכים למצוא דרכים יותר אנושיות מאשר לגרש אותם. מה גם שבמקביל לגירוש, אנחנו רוצים לייבא עשרות אלפי עובדים זרים לחקלאות, סיעוד ובנייה. בתחומים האלה יש הרבה עובדים זרים, לא מבינים למה לא ניתן לעשות אותו הסידור ולפי הכללים שמיישמים עבור עובדים זרים בסיעוד ובבנייה לעבודה של מספר שנים".

"לא קיבלתי סיגרים, לא שתיתי שמפניה"

בנוגע לחקירות הפליליות נגד ראש הממשלה אמר אלאלוף: "אני אף פעם לא קיבלתי סיגרים, אני לא שתיתי שמפניה ולא נתתי דברים מסוג זה למישהו. בוועדה שלי כל הזמן מנסים להגיע אלינו עם לוביסט זה או אחר כדי לטפל במזון בריא או תמרוקים, אני מנסה לא ליפול בפח הזה. מי שעושה את זה מגיע לו להתבייש. אני מקווה שזה ייפסק".

אלאלוף אמר שבאשר לראש הממשלה "אני לא שופט. ברור שאני לא תומך בזה. זה טעות. עבדתי עם מנהיגים כמו ידין שהיו משלמים עבור התה שלהם. אני לא אוהב להזדהות עם איש שמתגאה בלעשן סיגר או מזמין שתייה שלא על חשבונו. אבל הבעיה שלנו אינה זאת, כי צריך להתמקד בבעיות אמיתיות של המדינה, ולא בזה".

אלאלוף ציין שנתניהו לטעמו מייצג רק 25% מן המדינה. "אני לא מצביע בשבילו ואני לא שוכח שהוא מייצג רק רבע מן הקולות, אבל הוא ראש הממשלה וכאשר אני רואה אותו בועדת חו"ב אני שוכח את הכל כי יש לו יכולת מדהימה לטפל בנושאים של חוץ וביטחון". אלאלוף אמר לכ"ץ שהוא מסכים עם כחלון על כך שבנושא של הסיגרים לא מפילים ממשלה והוא רוצה לחכות להחלטה של מערכת המשפט.

בנושא מערכת הדיור אמר אלאלוף שהנושא "במצב קטסטרופלי. השמאל עשה טעות אדירה כשהם מכרו את הדיור הציבורי. היו בעבר 110 אלף יחידות דיור ציבורי ורן כהן ממרצ הוא שמכר 60 אלף יחידות דיור, בתקופה שלו העבירו את זה. הקטסטרופה התחילה אז, וכדאי שאנשים יידעו את זה" אמר אלאלוף. לדבריו, בנייה עכשיו של 150 אלף דירות לוקחת זמן רב. "הלמ"ס הודיע השבוע שבאזורים מסוימים יש ירידה ובתל-אביב עדיין אנחנו בבעיה. בבאר-שבע ירדו המחירים. אי אפשר לעבוד בזבנג וגמרנו".

אלאלוף הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים, מנכ"ל קרן רש"י לשעבר מי שעמד בראש הוועדה למלחמה בעוני.