עונש קל לברק כהן: עבודות לתועלת הציבור ו-3,000 שקל קנס

(עדכון) - עו"ד ברק כהן, מנהיג תנועת "באים לבנקאים", הורשע בהעלבת עובד ציבור, לאחר שחיבר שיר לעגני על השוטר אלון חמדני ותקף אותו מילולית על רקע עבודתו במשטרה ■ הפרקליטות ביקשה להטיל על כהן עונש של בין חודש עבודות שירות לבין שנת מאסר בפועל

ברק כהן / צילום: שלומי יוסף
ברק כהן / צילום: שלומי יוסף

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דנה אמיר, גזרה היום (א') עונש קל של 300 שעות עבודה לתועלת הציבור וקנס בסך 3,000 שקל על הפעיל החברתי ברק כהן. זאת, בגין הרשעתו של כהן בחודש יוני האחרון בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. כמו כן ישלם כהן פיצוי בסך 5,000 שקלים לשוטר אלון חמדני.

"הנאשם אינו מביע חרטה על מעשיו, וקיים סיכון להשתנות המעשים", ציינה השופטת. "הנאשם גם נעדר כל אמפתיה למצבו של המתלונן".

כהן, מנהיג תנועת "באים לבנקאים" ופעיל חברתי רדיקלי, הורשע כאמור בחודש יוני האחרון בעבירה של העלבת עובד ציבור, לאחר שחיבר שיר לעגני נגד שוטר תחנת מוריה בירושלים, אלון חמדני, ותקף אותו מילולית על רקע עבודתו במשטרה.

הפרקליטות ביקשה להטיל על כהן עונש של בין חודש עבודות שירות לבין שנת מאסר בפועל, בגין הרשעתו בהעלבת עובד ציבור. בדיון הטיעונים לעונש ציטט התובע, עו"ד ארז ריכטנברג, מהמקרא: "חיים ומוות ביד הלשון", אמר התובע, שטען כי ההתנהגות של כהן פגעה בחמדני ופגעה באינטרס הציבורי של הגנה על עובדי ציבור.

חמדני עצמו העיד וסיפר על הנזקים שנגרמו לו לטענתו. הוא סיפר כי עד היום אנשים מזכירים לו את השיר, וכי אפילו שופט שבפניו הופיע שאל אותו האם הוא "חמדני מהשיר". עם זאת, חמדני אמר כי משכורתו גדלה מאז האירועים, והוא עבר להתגורר בדירה גדולה יותר.

עו"ד כהן, המיוצג בידי עו"ד מנחם רובינשטיין, טוען כי התנהגותו חוסה תחת חופש הביטוי, וכי לחמדני לא נגרם נזק בשל התנהגותו כלפיו. כהן גם טוען לאי-הרשעה, כלומר מבקש שבית המשפט יבטל את הרשעתו לאור נסיבות המקרה.

ברק כהן הוא דמות שנויה במחלוקת. לכהן, פעיל חברתי ומייסד תנועת "באים לבנקאים", יש מצד אחד תומכים רבים שנוהים אחריו ומצטרפים אליו במאבקיו החברתיים-כלכליים; אבל לכהן יש גם מתנגדים לא מעטים שטוענים כי הוא בחר בדרך אלימה מדי ובלתי חוקית. גם המדינה סברה כי בכמה הזדמנויות עבר כהן על החוק והיא העמידה אותו לדין פלילי בשני מקרים שונים.

כאמור, לאחרונה הורשע כהן בעבירה של העלבת עובד ציבור על רקע שיר מחאה מעליב ופוגעני שחיבר בגנותו של חוקר משטרה בירושלים. בנוסף, כהן עומד לדין פלילי ביחד עם כמה מחבריו בגין כמה פעולות מחאה שלהם נגד מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, ונגד מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן. בתוך כך, לשכת עורכי הדין קיימה הליכים להשעייתו של כהן מהעיסוק בעריכת דין בשל העמדתו לדין פלילי.