סאגת "סטטוסים מצייצים" נמשכת: פייסבוק מערערת לעליון

הרשת החברתית מערערת לביהמ"ש העליון על החלטת ביהמ"ש המחוזי, שקבע כי עליה להחזיר לאוויר את עמוד "סטטוסים מצייצים" ■ עו"ד גיא אופיר: "מאמין שהעליון לא יראה בעין יפה את ניצול המשאבים האינסופיים של פייסבוק לטובת התשה"

מארק צוקרברג / צלם: רויטרס
מארק צוקרברג / צלם: רויטרס

סאגת פייסבוק-"סטטוסים מצייצים" רחוקה מלהסתיים: כפי שפייסבוק כבר הודיעה בעבר שתעשה, החברה מערערת היום (א') לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי, שקבע כי עליה להחזיר לאוויר את עמוד "סטטוסים מצייצים".

בית המשפט המחוזי לא קיבל את רוב הטענות העקרוניות של מפעילי העמוד, שטענו, באמצעות עו"ד גיא אופיר, טענות רבות לגבי הכוח של פייסבוק והצורך לרסן אותו - אך קבע כי פייסבוק הפעילה כוח לא סביר מול ההפרות שנעשו בעמוד, וכי היה עליה להזהיר את המפעילים מספר פעמים בטרם תפעיל את נשק החסימה.

פייסבוק לא מיהרה לבצע את צו בית המשפט, ובתגובה הגיש עו"ק גיא אופיר בקשה לביזיון בית המשפט. כבר בעת התגובה לבקשה הודיעה פייסבוק כי תערער על ההחלטה.

עו"ד אופיר אומר היום בתגובה ל"גלובס" כי "הניסיון של פייסבוק ליצור משוואה לפיה אנשים שיתבעו אותה וינצחו יותשו בהליכי ערעור נוספים, לא יצלח - כפי שלא צלח ניסיונה עד עתה. אני מאמין שבית המשפט העליון לא יראה בעין יפה את ניצול המשאבים האינסופיים של פייסבוק לטובת התשה, ויטיל הוצאות נוספות על פייסבוק, כפי שהוטלו עליה לפני חודש (225 אלף שקל)".