אפקון תרכוש השליטה ב-DM מיורוקום תמורת 41 מליון שקל

על מניות השליטה ב-DM התמודדו גם טלרד וקבוצת האחים יעקובי ■ אפקון סיימה את השנה החולפת עם הכנסות של למעלה ממליארד שקל עם שיעור רווחיות נקייה של כ-4%

ירון קריסי / צילום: סיון פרג'
ירון קריסי / צילום: סיון פרג'

חברת אפקון החזקות , שבשליטת משפחת שמלצר, עדכנה הבוקר (א') כי נמסר לה, באופן לא פורמלי, כי הצעתה לרכישת 75% ממניותיה של חברת DM תמורת כ-41 מיליון שקל, היא הזוכה במסגרת מכרז למכירת השליטה ב-DM המשתייכת לקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ'. ככל הידוע הצעה זו, המשקפת ל-DM שווי של כ-55 מיליון שקל, נבחרה מבין קרוב ל-20 גופים שהתעניינו ברכישת השליטה בחברה, כששלוש החברות שהגיעו לישורת האחרונה של המכרז היו אפקון, טלרד והאחים יעקובי.

DM עוסקת באספקת שירותי איפיון, תכנון והקמה, ניהול ואינטגרציה בפרויקטים עתידי ידע וטכנולוגיה, ומתמחה, בין היתר, בתחומי הקמת מרכזי שליטה ובקרה, "חדרים חכמים", שילוט דיגיטלי ועוד. על רקע מצבה הפיננסי הקשה של יורוקום, הוחלט בחודש יולי האחרון על מכירת מניותיה ב-DM. עתיד השליטה בקבוצת יורוקום לוט בערפל, ובימים הקרובים מתוכננת הצבעה של נושיה על הסדר חוב, שגובש מול איש העסקים נתי סיידוף.

העסקה הנוכחית כפופה להסכמת מייסד DM והמנכ"ל שלה, דורון משה, המחזיק ביתרת המניות (25%), שמסר היום כי הוא מברך על רכישת השליטה וכי ב-DM "בטוחים כי שילוב היכולות המקצועיות של אפקון ושל DM יסייע ל-DM להשתלב בפרויקטים נוספים בהם לא הייתה מעורבת ובדרך זו לתמוך בהמשך הגידול של DM".

בראיון שהעניק משה למגזין G לפני כשבועיים, הוא אמר כי בהתאם לזכות הסירוב שיש לו, "אני לא חייב למכור למי שמציע הכי הרבה או בכלל למכור. אבל כדי לגדול, החברה הזאת צריכה עוד מסגרות ומשאבים. אני רוצה אבא ואמא עם סינרגיה". מלבד הסכמתו של משה, השלמת העסקה כפופה לקבלת כמה אישורים נוספים, בהם של הממונה על ההגבלים העסקיים.

מהנתונים שצירפה אפקון להודעה בנושא, עולה כי בסיכום 2016 הכנסותיה של DM הגיעו לכ-72 מיליון שקל, צמיחה של 26% לעומת 2015, וכי הרווח התפעולי שלה ב-2016 עמד על 6 מיליון שקל - כפול מהרווח התפעולי של 2015. עוד עולה מהנתונים כי סך נכסיה ב-2016 עמד על 59 מיליון שקל וסך התחייבויותיה על 43 מיליון שקל.

משה (52) הקים ב-2002 עם שותף את חברת ד.מ - שבהמשך הפכה ל-DM. בשלב מסוים החליטו משה והשותף שלו להיפרד - החלטה שהובילה ב-2007 את אלוביץ' לקנות באמצעות יורוקום את השליטה בחברה (50% של השותף ו-1% של משה) לפי שווי חברה של כ-12 מיליון שקל. בהמשך, בהתאם לאופציה שהייתה לאלוביץ, ב-2009, רכשה יורוקום ממשה 24% נוספים מהחברה. השותפות עם יורוקום אפשרה את צמיחתה של DM והשתתפותה במכרזים גדולים יותר.

באפקון ציינו כי בכוונתה לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים ובנוסף היא "בוחנת גם חלופות מימון אחרות". מוקדם יותר החודש, חברת מידרוג עדכנה על הותרת דירוג החוב של אפקון ברמה של A3 באופק יציב.

עיקרי תוצאות
 עיקרי תוצאות

משיכון ובינוי לניהול אפקון

אפקון החזקות פועלת בארבעה מגזרים עיקריים - ליווי והקמת פרויקטים למבנים ותשתיות, פתרונות בקרה ואוטומציה, שיווק והפצת ציוד ורכיבים בתחומי החשמל והבקרה (פעילות סחר) ופיתוח ושיווק מערכות תקשורת לעסקים.

בסוף 2017 הודיע מנכ"ל אפקון, ג'רי שנירר, על רצונו להתפטר מהתפקיד בו כיהן כחמש וחצי שנים, ומי שהחליפו בתפקיד בתחילת השנה היה ירון קריסי, שפרש באחרונה מתפקיד מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי. מתחילת השנה טיפסה מנייתה בכ-16%, לשווי שוק נוכחי של כ-800 מיליון שקל, והיום הוסיפה לערכה כ-2% נוספים.

את תשעת החודשים הראשונים של 2017 סיכמה אפקון עם עלייה של כ-9% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-1.1 מיליארד שקל והרווח הנקי שלה עלה בשיעור דומה לכ-38 מיליון שקל.