פלייטיקה תשקיע 400 מיליון דולר בחברות ישראליות וזרות

חברת הגיימינג הכריזה על זרוע השקעות חדשה שבין היתר תפתח ותדריך סטארט-אפים צעירים ■ פלייטיקה רכשה כ-10 חברות בסכום של מעל 300 מיליון דולר

חברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה (Playtika) הודיעה היום (ב') על הקמת Playtika Growth Investments - זרוע השקעות חדשה עם תקציב השקעה של 400 מיליון דולר שייפרש על פני 4 שנים.

הודיעה היום (ב') על הקמת Playtika Growth Investments - זרוע השקעות חדשה עם תקציב השקעה של 400 מיליון דולר. בפלייטיקה מתכוונים להשקיע בחברות בידור דיגיטלי ובמוצרי צריכה מבוססי מובייל ואינטרנט. הזרוע תתמקד בחברות רווחיות או קרובות לרווחיות, שלהן מודלים עסקיים ומוצרים יציבים, בעדיפות לחברות עם הכנסה של לפחות 10 מיליון דולר בשנה. 

מודל ההשקעות של פלייטיקה עתיד להיות אקטיבי, כשהחברה מעוניינת לדבריה, להשקיע בחברות שיוכלו ליהנות מהניסיון שלה בשני אספקטים: הראשון הוא האספקט התפעולי, כך שההשקעות יכללו קשר ישיר של החברות לצוותים המקצועיים של פלייטיקה בתחומי השיווק והדאטה. לדברי אריק ראפס, מנהל Playtika Growth: "הצוותים התפעוליים של פלייטיקה מנהלים תקציבי שיווק של מאות מיליוני דולרים, מעבדים ומנתחים שישה טרהבייט של מידע ביום ומנהלים הכנסות של מיליארד דולר. הם אלה שהפכו סטארט-אפ של 10 אנשים למוביל שוק עם 1,700 עובדים ב-10 מדינות"; האספקט השני הוא הצד הניהולי והעסקי של החברות - סטארט-אפים צעירים, למשל, שיצטרכו הדרכה בתכנון אסטרטגיה ארוכת טווח וכן בטיפוח יכולות הרכש שלהם. פלייטיקה רכשה כ-10 חברות בסכום כולל של יותר מ-300 מיליון דולר. כמו כן, החברה נרכשה בעצמה פעמיים - כשביולי 2016 רכש אותה התאגיד הסיני ג'יאנט ב-4.4 מיליארד דולר.

"אמנם הדי.אן.איי שלנו ישראלי, אבל אחרי שהיינו בבעלות של שתי ענקיות אמריקאיות והיום בבעלות משקיעים מוסדיים מסין, אנחנו מבינים הרבה יותר טוב איך לנהל עסק גלובלי עם שותפים רב-לאומיים מתוחכמים, ומה היכולות הדרושות כדי לאפשר לישראל לבנות חברות מוביליות בעולם, לא רק סטארט-אפים חדשניים", אמר רוברט אנטוקול, מייסד-משותף ומנכ"ל פלייטיקה.

עיקר הסכום מיועד להשקעה בחברות ישראליות והיתר בחברות בינלאומיות, אך פלייטיקה לא מתחייבת על סכום מסוים שיוקדש להשקעה בחברות בישראל. לדברי ראפס, פלייטיקה מעוניינת להשקיע בחברות ישראליות כדי לעזור ולפתח בישראל חברות גדולות עם השפעה גלובלית.

בימים אלה Playtika Growth יושבת במשרדי פלייטיקה בהרצליה, והיא מתכוונת לעבור למשרדים יעודיים בתל אביב במהלך השנה כאשר תסיים לגייס את צוות העובדים שלה. החברה תתחיל להשקיע עם המעבר המתוכנן, אך כבר פתוחה להגשת מועמדות.