אבי פתיר, לשעבר מבכירי שוק התקשורת, הלך לעולמו

פתיר היה המנכ"ל הראשון של חברת 013 ברק, שלימים התמזגה עם נטוויז'ן ■ בהמשך הוא שימש כמשנה למנכ"ל בזק, שימש כמנכ"ל פעילות הדור הרביעי של מירס שלימים הפכה להוט מובייל, ניהל את מפעל נייר חדרה, הקים עסקים פרטיים ועוד

אבי פתיר / צילום: יוסי כהן
אבי פתיר / צילום: יוסי כהן

אבי פתיר, מוותיקי ובכירי שוק התקשורת בישראל, נפטר אתמול (א') בתל-אביב לאחר מאבק ארוך במחלה קשה. פתיר הותיר אחריו אישה, 3 ילדים ושני נכדים. הלווייתו תתקיים מחר (ג') בשעה 12 בקריית שאול בתל-אביב. 

פתיר מילא שורה של תפקידים בכירים בשוק התקשורת החל משנות ה-90. אחרי שהשתחרר מהצבא לאחר קריירה צבאית, שימש כסמנכ"ל הנדסה בבזק ולאחר מכן היה המנכ"ל הראשון של חברת 013 ברק, שלימים התמזגה עם נטוויז'ן. בהמשך הוא שימש כמשנה למנכ"ל בזק, שימש כמנכ"ל פעילות הדור הרביעי של מירס שלימים הפכה להוט מובייל, ניהל את מפעל נייר חדרה, הקים עסקים פרטיים ועוד.

בשנים האחרונות עסק פתיר בפעילות ציבורית לצד התמודדות עם המחלה הקשה שבה נלחם, תוך שהוא מנסה לשמור על שגרת פעילות רגילה. 

רם בלינקוב, לשעבר מנכ"ל הוט והממונה על התקציבים, אמר היום: "אבי פתיר הוא מסוג האנשים שאפשר לומר עליו רק מלים טובות. הכרתי אותו כקולגה כשהיינו סמנכ"לים משותפים בבזק, היינו מתחרים אחר-כך ולימים אפילו הפכנו לשותפים עסקיים. מה שאפיין אותו תמיד זה יושר, חוכמה, ענווה, נעים הליכות, איש שיח לתחומים שונים, שוחר דעת, אדם טוב במובן הבסיסי ביותר של המילה או בשתי מלים קצין וג'נטלמן, ובנוסף לכל גם אדום בנשמה". 

דני רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אמר: "אני מכיר אותו הרבה שנים ושירתנו יחד בצבא. הוא גם החליף אותי בתפקיד כמה פעמים גם בצבא וגם בבזק, וגם התחרינו, אני הייתי מנכ"ל בזק בינלאומי והוא היה מנכ"ל ברק. שמרנו על קשר טוב כל השנים. הוא היה אדם מיוחד במינו, אדם טוב, גם בעל מקצוע בחסד וגם מנטעש מבחינת בן אדם, והוא יחסר לנו. היה קשה לראות אותו חולה. אדם יקר". 

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון שעבד עם פתיר בתקופתו כמנכ"ל ברק, אמר: "אבי הוא מהמייסדים של שוק התקשורת. לא הרבה אנשים בישראל יכולים להגיד שהקימו חברת תקשורת שעשתה מהפיכה בשוק והוא אחד מהם. טכנולוג, חכם, קשוב ומורה דרך לרבים בשוק התקשורת. תמיד דיבר בגובה העיניים ופרגן למי שפגש לאורך הדרך. לי באופן אישי הוא נתן בברק הזדמנות אדירה ואני תמיד אזכור ואעריך זאת. למדתי ממנו הרבה". 

אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס לשעבר, אמר: "ההיכרות שלי עם אבי היא של כ-40 שנה, מאז ששנינו שירתנו כקצינים בחיל הקשר. החברות התהדקה כאשר אבי שירת כמפקד מרכז הלוחמה האלקטרונית ואני באג"מ מפקדת קצין קשר ראשי. אבי היה ללא ספק אחד מאנשי הטכנולוגיה החכמים שהכרתי, סקרן ללא לאות, צמא ללמוד וליישם דברים חדשניים. עם שחרורו מצה"ל היה סמנכ"ל הנדסה בבזק ולאחר מכן הקים את חברת ברק. כאשר קיבלתי את ניהול חברת מירס, ביקשתי מאבי להצטרף, כי האמנתי שאיתו נוכל לעשות את השינוי ואכן הוא יזם את ניסוי ה-Wimax (דור 4) הראשון בישראל, הוא הוביל את הזכייה בדור 3 וביישומו בהוט מובייל. איש אשכולות של חזון, מימוש וחברות. יחסר לזיוה רעייתו, ילדיו ונכדיו. יהי זכרו ברוך".

גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום, שגם עבד עם פתיר בברק, מסר: "אבי היה אדם רחב אופקים, בעל ידע נרחב בתחומי הטכנולוגיה, ובתחומים רבים נוספים. אבי היה אדם סקרן, בעל תחומי עניין רבים, שהרבה לקרוא ולהתעדכן והיה איש שיחה מרתק. אבי פתיר היה מחלוצי ענף התקשורת בישראל, והיה ממקימי ברק 013 ומנכ"לה הראשון, והייתה לי הזכות לעבוד עמו כמשנה למנכ"ל בברק. נהניתי מאוד מהעבודה המשותפת עם אבי, שתמיד ידע לשאול את השאלות המאתגרות". 

ניר שטרן מנכ"ל סלקום, מסר: "הייתה לי הזכות הגדולה לעבוד עם אבי בברק. מעבר להיותו מנהל חכם, מנהיג ומקצוען, אבי לימד אותי כיצד ניתן לנהל באצילות-נפש בנועם ובהוגנות". 

עמוס לסקר, מנכ"ל חברת חשמל לשעבר ומנכ"ל חברת הכבלים גוונים, מסר: "אבי היה חבר, שותף, דמות בולטת בעולם התקשורת, עם יושרה, מקצועיות ידע טכנולוגי עמוק ומנהיגות ניהולית. איש שיחה רב גוני שהקרין על סביבתו לבביות ונועם-הליכות".

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, מסרה: "היום הלך לעולמו אבי פתיר, אחד מעמודי התווך של שוק התקשורת הישראלי, קולגה מקצועית ממנו למדתי הרבה וידיד אישי. במהלך הקריירה שלי פגשתי בו פעמים רבות: הייתי כלכלנית בבזק כאשר היה סמנכ"ל טכנולוגיות, התחרינו זה בזה כאשר ניהל את ברק ואני את קווי זהב, ועבדנו יחד בהוט. אבי אחראי על חלק ניכר מתשתיות התקשורת בישראל: בבזק הוא הקים ושדרג את תשתיות קוויות, בברק הקים תשתיות תקשורת בינלאומיות, במירס ואחרי זה בהוט מבייל הקים תשתיות סלולריות. הוא היה איש מקצוע מהטובים שפגשתי, ובמקביל היה אציל-נפש ונדיר ביכולות שלו ליצור קשר חברי המבוסס על הערכה הדדית. אבי יחסר לכולנו בבזק ולי אישית במיוחד".