ויגיסר מכר חצי ממניותיו במדיפאואר תמורת 10 מיליון שקל

חברת הנדל"ן נמצאת בשליטת יאיר גולדפינגר, שותפו לשעבר של ויגיסר בחברת מיראביליס, שעמו הסתכסך ב-2016 בעקבות הנפקה של מדיפאואר

ספי ויגיסר / צילום: חברת מדיפאואר
ספי ויגיסר / צילום: חברת מדיפאואר

כשנה לאחר חזרתה למסחר של חברת הנדל"ן מדיפאואר, אחד מבעלי המניות הגדולים בה, ספי ויגיסר, צמצם בכמחצית את החזקותיו בה, לאחר שמכר כ-5% מהונה תמורת כ-10 מיליון שקל.

במסגרת העסקה, שנעשתה מחוץ לבורסה, מכר ויגיסר כ-2.1 מיליון מניות לפי מחיר מניה של קרוב ל-5 שקלים, ובעקבותיה נותר עם כ-5.5% ממניותיה של מדיפאואר, לעומת קרוב ל-11% טרם המכירה.

מחיר המניה בעסקה שבוצעה אתמול (יום ראשון), משקף הנחה של כ-5% על שווי המניה אתמול בבוקר. מאז שחזרה להיסחר בשנה שעברה, שומרת מניית מדיפאואר על יציבות.

בעבר החזיק ויגיסר בשליטה במדיפאואר יחד עם שותפו הוותיק יאיר גולדפינגר, המחזיק כיום בכ-52% ממניות החברה ומשמש יו"ר שלה. דרכם של השניים הצטלבה כבר בשנות ה-90, אז היו שניהם בין ארבעת יזמי חברת ההייטק מיראביליס, מפתחת תוכנת המסרים המיידיים ICQ. הם הפכו למיליונרים כשמיראביליס נמכרה לחברת AOL האמריקאית תמורת יותר מ-400 מיליון דולר, באקזיט המשמעותי הראשון של חברת אינטרנט ישראלית.

ואולם, במהלך 2016 התגלע סכסוך בין ויגיסר לגולדפינגר, בעקבות הנפקת מניות שביצעה מדיפאואר בהיקף הקרוב ל-50 מיליון שקל - הנפקה שבה לקחו חלק גולדפינגר, וכן חברת אלוני חץ (המחזיקה גם היא בנתח משמעותי ממניותיה של מדיפאואר), בשעה שויגיסר בחר שלא להשתתף בהנפקה - ועקב כך דוללה החזקתו.

גיוס אג"ח מתוכנן של 55 מיליון שקל

הסכסוך בין השניים אף הגיע לבית המשפט, שם טען ויגיסר, יחד עם כמה בעלי מניות נוספים, כי הנפקת המניות שביצעה מדיפאואר נעשתה במחיר נמוך מהשווי הראוי לחברה. ויגיסר גם יצא נגד מדיניות השכר של החברה, ואף הצליח לסכל את אישורה בעבר.

מדיפאואר נמחקה מהמסחר במהלך 2015 באמצעות הצעת רכש, וזאת לאחר שלא התקיימו במנייתה במשך שנתיים התנאים לחידוש המסחר בה ברשימה הראשית, עקב החזקות ציבור נמוכות. כיום (לפני מימוש המניות של ויגיסר), החזקות בעלי העניין בה עומדים על כ-74%.

בפברואר 2017 חזרו מניות מדיפאואר להיסחר, לאחר גיוס הון ציבורי בהיקף של כ-35 מיליון שקל שהיא ביצעה, וכיום היא נסחרת בשווי של כ-190 מיליון שקל.

מדיפאואר מחזיקה כיום ב-12 נכסים מניבים, מתוכם תשעה בצפון-מזרח ארה"ב ושלושה בקנדה, בשיעור תפוסה של יותר מ-90%. בימים האחרונים נודע כי היא מתכננת גיוס אג"ח בהיקף של כ-55 מיליון שקל, שעבורו קיבלה דירוג ראשוני Baa1 באופק יציב מחברת מידרוג.

במידרוג ציינו כי נכסי החברה הם "בעלי תזרים יציב, שאינם מושפעים בצורה קיצונית משינוי בטעמי הצרכנים ומהשפעת המסחר המקוון בארה"ב, אך ממוקמים במיקומים שאינם מרכזיים".