טבע הגישה תשקיף לגיוס 5 מיליארד דולר באג"ח

התשקיף מחליף תשקיף מדף קיים ■ אם יבוצע הגיוס, התמורה ממנו תשמש לצרכים עסקיים כלליים, כולל החזר חוב ■ בסוף הרבעון השלישי עמד החוב של טבע על 34.7 מיליארד דולר

האם טבע   מתכננת למחזר חלק מהחוב שלה באמצעות גיוס אגרות חוב חדשות? חברת התרופות הגישה אתמול (ב') ל-SEC תשקיף מדף שיאפשר לה לגייס עד 5 מיליארד דולר באג"ח. מדובר בתשקיף מדף שמחליף תשקיף קודם שהיה לטבע, כשהפעם המסמך שהוגש תואם לכללי הדיווח של חברה אמריקאית (טופס S-3 ולא F-3), משום שטבע הפכה בתחילת החודש לחברה אמריקאית לצרכי דיווח בארה"ב. התשקיף הוא ראשוני ועדיין לא כולל פרטים ספציפיים על אגרות החוב שיוצעו לציבור. כזכור, מנכ"ל טבע קאר שולץ הכריז לאחרונה בכמה מקרים שטבע לא תגייס הון בהנפקת מניות, אך במקרה זה התשקיף הוא לגיוס חוב ולא גיוס הון.

לפי התשקיף החדש, טבע מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצרכים עסקיים כלליים, שעשויים לכלול הון חוזר, השקעות או הרחבות של אשראי לחברות הבנות, וכן להחזר חובות. בסוף הרבעון השלישי עמד החוב של טבע על 34.7 מיליארד דולר, סכום שצפוי לקטון במידה מסוימת בדוחות הרבעון הרביעי שיפורסמו בשבוע הבא, וזאת לאחר שטבע מכרה פעילויות שאינן בליבת עסקיה על מנת לשלם חובות.

טבע הודיעה לפני כחודש וחצי על תכנית התייעלות מסיבית שכוללת פיטורים של 14 אלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-1,700 בישראל. התכנית נועדה לאפשר לטבע לשרת את החוב הגדול שלה, שרובו נלקח ב-2016 במטרה לממן את רכישת אקטביס, הרכישה הגדולה ביותר בתולדות טבע - בעלות של כמעט 40 מיליארד דולר.