הלהיט החדש בעמק הסיליקון: אפליקציה של מתכונים צמחוניים

אפליקציית Oh She Glows מציגה מאות אפשרויות ותמונות של מאכלים מבוססי צמחים, שניתן למיין לפי סוג הדיאטה או הרגישות אישית

Oh She Glows
Oh She Glows

חשבתי שכבר הגעתי לקצה בכל הקשור לדיאטות החדשניות פה בעמק הסיליקון. עברתי מלהיות מעריץ גדול של פנקייק בכל בוקר - לפריק בריאות בשקל שצורך פחות מ-50 גרם פחמימות ליום, אני מתחיל ומסיים את היום בשייק חלבונים, וכשבא לי משהו מתוק - זה לרוב נגמר בכמה בוטנים חיוורים. השבוע, כך גיליתי, אני עדיין שייך לקבוצת המתחילים.

הלהיט החדש הוא "תזונה מבוססת צמחים". לא עוד רק פרידה כואבת מהפחמימות - הגיע הזמן להיפרד גם מהבשר והדגים, ולמעשה גם מהגבינות ומכל אוכל מעובד אחר. "אני לא מבין - מילא ארוחה אחת ביום לאכול אוכל שמיועד יותר לארנבים מאשר לחך אנושי - אבל צמחים ושיחים כל יום, כל היום? מה עשיתי רע?", אמרתי ללזלי, חברה אמריקאית שהפכה בחודשים האחרונים לאחת הכוהנות הגדולות באזור של תזונה מבוססת צמחים. "זה הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות לגוף שלך! בני אנוש לא נוצרו לקלוט את כל האוכל המעובד הזה - ואין משהו שאי-אפשר להכין היום מצמחים".

איך אומרים? "פה חשדתי". "מה זאת אומרת הכול אפשר להכין מצמחים? גבינה מצמחים היא לא דבר טעים, והמבורגר מצמחים לנצח לא יהיה עסיסי כמו נתח בקר טרי. מספיק ניסו".

לזלי בחרה לא לכבד את הטיעון שלי בתגובה - ורק שלחה לינק לאפליקציה האהובה עליה כיום: Oh She Glows ("הו, היא זורחת" בתרגום מתאמץ אך ישיר). האפליקציה היא הגביע הקדוש של הצמחונים מבוססי הצמחים ומציגה מאות מתכונים (בצירוף תמונות מפתות שצועקות 'אינסטגרם ועכשיו!') צמחוניים ומבוססי צמחים לכל דבר: מבראוניז, דרך "מקרוני וגבינה" ועד המבורגר - והכול בלי חיות, בלי גבינה ובלי הרבה מהמצרכים שגורמים לאלרגיה לרבים מהקוראים.

המתכונים נראים מפתים באופן קיצוני, וניתן למיין אותם בכל רגע על-פי סוג הדיאטה שלכם (כך שניתן לבחור מתכונים ללא גלוטן, מתכונים ללא פחמימות, מתכונים עם מעט קלוריות, מתכונים ללא בוטנים ואגוזים ועוד).

המתכונים מתעדכנים באופן תדיר - הודות לבלוג המזון באותו שם שמתפעל צוות האפליקציה, שצבר כבר מעל מיליון עוקבים שמריירים מול המסך למראה נקניקייה צמחונית עשויה פטריות וגרגרי חומוס.

האפליקציה עדיין לא מושלמת: למרות המראה המפתה מאוד שלה והמבחר הגדול של המתכונים, עדיין לא ניתן למצוא בה הוראות הכנה מדויקות או קטעי וידאו שעוזרים לבצע את המטלות - ובכל זאת, המתכונים עצמם די מפורטים וגם מסווגים לפי רמת קושי, כך שתוכלו להתחיל בקטן ולצמוח למתכונים המסובכים יותר - הכול תוך כדי שמירה על תזונה סופר-בריאה מבוססת צמחים בלבד.