דיסקונט: הסכם להפצת כרטיס האשראי של לאומי קארד

כחלק מיישום חוק שטרום, הדורש מהבנקים לעבוד עם יותר מחברת אשראי אחת ■ כיום מפיץ דיסקונט רק את כרטיסי כאל שבשליטתו

לאומי קארד / צילום מסך
לאומי קארד / צילום מסך

שבוע לאחר שבנק הפועלים הגיע להבנות עם לאומי קארד וכאל על הפצת כרטיסיהן, נראה כי הסכם נוסף נחתם בענף. ל"גלובס" נודע, כי בנק דיסקונט הגיע להבנות עם לאומי קארד לגבי הסכם שלפיו החברה תתפעל לבנק כרטיסי אשראי. לפי הערכות הצדדים צפויים לחתום על הסכם בתוך כשבוע.

כיום דיסקונט מנפיק רק את כרטיסי האשראי של חברת כאל שבשליטתו. במסגרת חוק שטרום נדרשו הבנקים לגוון את הפעילות עם חברות כרטיסי האשראי, כך שנתח השוק של חברת כרטיסי אשראי בכרטיסים החדשים שיונפקו בכל בנק יעמוד לכל היותר על 52% מהכרטיסים החדשים. לפי הערכות, דיסקונט מנפיק מדי שנה עשרות אלפי כרטיסים חדשים.

כיום דיסקונט מפיץ רק את כרטיסי כאל שבשליטתו. לפי חוק שטרום, מספיק לדיסקונט לחתום רק עם לאומי קארד בנוסף לפעילות עם כאל. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי בהמשך יחתום הבנק על הסכם גם עם ישראכרט, החברה הגדולה היום בענף.בניית ההסכם בין דיסקונט, בניהולה של לילך אשר טופילסקי, ללאומי קארד, בניהולו של רון פאינרו, ארכה לא מעט זמן. למעט סיכום על תנאים מסחריים שחל חלוקה ההכנסות, עליהם גם לגבש את התשתית הטכנולוגית שתאפשר את שיתוף הפעולה. הצדדים כבר החלו להתקדם בכל הקשור לצד הטכנולוגי והתפעולי, כדי ליצור את הממשקים המשותפים. המטרה היא שהחל משנת 2019 יחל הבנק להנפיק כרטיסי אשראי משותפים עם לאומי קארד.

את גיבוש ההסכם הובילו מטעם דיסקונט זיו בירון ראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים וטל עיוש. מטעם לאומי קארד גיבשו את ההסכם אוהד מימון סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה וטל כהן מנהל מחלקת הפרוססינג.

ענף כרטיסי האשראי עובר זעזועים רבים בעקבות חוק שטרום. אלא שבנק דיסקונט וחברת כרטיסי האשראי כאל שבשליטתו נמצאים במצב הטוב ביותר, בוודאי לעומת המתחרים. בניגוד לבנקים הגדולים, דיסקונט רשאי להמשיך ולהחזיק כאל לפחות ל-4 השנים הקרובות. אי הוודאות שבה נמצאות ישראכרט ולאומי קארד, ומערכת היחסים הרגישה שלהן בתקופת המעבר עם הבנקים השולטים בהן, נותנת יתרון לכאל, שנחשבת כיום גם לאגרסיבית יותר ממתחרותיה. למעשה, ההשפעה המרכזית של חוק שטרום על דיסקונט הייתה בגיבוש הסכם עם חברת כרטיסי אשראי אחת נוספת לפחות - מהלך שיושלם רשמית בזמן הקרוב.