חטיבת דובר צה"ל תעבור לצפון ת"א בעלות של 62 מ' ש'

אגף הבינוי של משרד הביטחון החל בהקמת מתחם החטיבה, שיכלול 6,300 מ"ר עם חדרי מולטימדיה, קפיטריות וגם נוף למוזיאון ארץ ישראל

רונן מנליס דובר צהל / צילום: אודי פורטל
רונן מנליס דובר צהל / צילום: אודי פורטל

חדר דיונים גדול שישמש לתדרוכים של נציגי התקשורת הישראליים והזרים; מרפסת ענקית שמשקיפה אל מוזיאון ארץ ישראל, קפיטריות ומדשאה גדולה לאירועים; חדר מולטימדיה וחניון תת-קרקעי - כך ייראה המתחם החדש שמקים אגף הבינוי של משרד הביטחון עבור חטיבת דובר צה"ל במחנה אביב שבצפון תל-אביב.

הקמת המתחם החדש שבו ישרתו מאות חיילים וקציני חטיבת דובר צה"ל תושלם, על פי התוכניות, עד חודש ספטמבר 2019, בעלות כוללת של 62 מיליון שקל.

המתחם, בשכונת רמת אביב, יכלול בניין בן 6 קומות בשטח של 6,300 מ"ר, שבו יישבו כל היחידות וענפי החטיבה, בחללים שיותאמו לפעילות השוטפת מול כלי התקשורת בארץ ובעולם וכן במדיות החברתיות. באגף הבינוי וההנדסה של משרד הביטחון אומרים כי המבנה החדש יהיה ייצוגי ומודרני, כיאה לגוף המשמש חלון ראווה של הצבא בתקשורת הבינלאומית. אגף הבינוי ונציגי דובר צה"ל קיימו שיתוף פעולה הדוק בתכנון הפרויקט כדי לאפשר את הקמתו בקצב מהיר.

כיום רוב היחידות של דובר צה"ל פועלות מבניין משרדים מיושן שנמצא בסמוך לבית סוקולוב שבקריה בתל-אביב, ומאתרים נוספים במרכז הארץ.

מטה החטיבה, ובו לשכתו של דובר צה"ל עצמו, תא"ל רונן מנליס, פועל כעת מהמגדל של צה"ל, שבקריה. עם השלמת הבינוי במחנה אביב, דובר צה"ל עתיד לפנות את בניין המשרדים שהצבא שוכר עבורו ליד בית סוקולוב וחיילי החטיבה צפויים לשדרג באופן משמעותי את תנאי השירות שלהם.

העבודות במתחם החדש החלו בחודשים האחרונים, וקבלן הביצוע שנבחר במכרז שפרסם משרד הביטחון הוא עמירם סיוון. בעבר הוביל סיוון תוכניות בינוי אחרות עבור מערכת הביטחון ובהן מחסנים המשמשים את היחידות השונות, מבני מגורים ומשרדים בשורה של בסיסים וכמה מבנים של שגרירויות ישראליות ברחבי העולם.

הבניין החדש שממנו תיעשה, החל מעוד כשנה וחצי, עיקר הפעילות של דובר צה"ל, יותאם גם לפעילות בזמני לחימה, תוך הבטחת השרידות שלו במתארים שונים כך שחיילי החטיבה יוכלו להמשיך לפעול ממנו ולא יהיה צורך בפינויו.

הסיבה לפינוי הבניין של דובר צהל בסמוך לבית סוקולוב היא תום חוזה השכירות בין הצבא לבין בעלי המבנה והתוכניות להרוס את הבניין - לקראת הקמה של בניין חדש על אותו שטח.