הטלפון של יוכלמן חובר לשיחה שלא אמורה הייתה להאזין לה

בדיקת פוליגרף בעניין הוכיחה, לעומת זאת, שמזכירת דירקטוריון בזק דוברת אמת ■ בינתיים הורחקה לינור יוכלמן מעבודת הדירקטוריון עד לסיום הבדיקה ■ רשות ני"ע חקרה חשד כי יוכלמן אפשרה לאנשי יורוקום להאזין לשיחות דירקטוריון באותה שיטה בדיוק כפי שנבדק עכשיו

לינור יוכלמן / צילום: אביב חופי
לינור יוכלמן / צילום: אביב חופי

לינור יוכלמן, מזכירת דירקטוריון בזק, התבקשה שלא לעסוק בעבודת הדירקטוריון עד לגמר הטיפול בבדיקה שעושה בזק בשאלה האם יוכלמן האזינה לשיחות ועידה של הדירקטוריון שלא הייתה אמורה להיות חלק מהן. דבר ההאזנה לשיחות התגלה לאחר שלוג (LOG) בתפעול המערכת הצביע על כך שהטלפון של יוכלמן היה מחובר לשיחת ועידה.

בחדר הישיבות של דירקטוריון בזק ישנה מערכת לשיחות ועידה שמאפשרת לדירקטוריון להעלות לשיחות גורמים חיצוניים. אלא שניתן להפעיל אותה כך שצד נוסף יהיה עד לשיחה מבלי שהנוכחים יידעו שיש מישהו על הקו שלא אמור להיות נוכח בה, כשהוא על מצב MUTE. אולם המערכת יודעת לאתר את הגורמים שהשתתפו בוועידה, וכך לכאורה נמצאה ההוכחה שיוכלמן הייתה צד לשיחה.

מנגד, חשוב להדגיש שיוכלמן יצאה דוברת אמת בפוליגרף שהיא התבקשה לעבור, ולכן הבדיקה בעניינה לא הסתיימה. גם גורמים אחרים במשרדה של יוכלמן נוקו מחשד שהיו קשורים להאזנה. הסיפור נחשף אתמול (ב') בחברת החדשות על-ידי גיא פלג.

לדעת בזמן אמת מה קורה בישיבות

בינתיים כאמור יוכלמן התבקשה שלא לעסוק בנושאי הדירקטוריון עד סיום הבדיקה, כלומר למעשה היא מנועה כרגע מלעבוד בעיקר עבודתה.

החקירה של רשות ניירות ערך כללה את שתואר לעיל. על-פי החשד, יוכלמן אפשרה לגורמים ביורוקום להאזין לשיחות של דירקטוריון בזק שדן בעסקאות בעלי העניין, תוך שהיא שמה את אותם גורמים על MUTE, וכך אפשרה להם לדעת בדיוק ובזמן אמת מה קורה בישיבות. זאת בנוסף להפצה והעברה של הודעות תוך כדי ישיבות מהטלפון הסלולרי שלה.

יתרה מכך, בידי הרשות יש ראיות המעידות שחומר מסווג ורגיש מאד מתוך הישיבות אף הוא הגיע לידי יורוקום דרך יוכלמן ובאחת הישיבות הרגישות ביותר שנגעו למשא-ומתן, אחת העוזרות שלה הוציאה מהישיבה חומר סודי שאסור היה לה להוציא, ושסודיותו הובהר לנוכחים בתחילת הישיבה.

אחד מאנשי מריל לינץ', בנק ההשקעות שליווה את בזק, יצא מהישיבה ורץ לעברה של העובדת של יוכלמן ושאל אותה לפשר מעשיה ומדוע היא לוקחת את החומר איתה לשירותים. הוא ביקש ממנה להחזיר את החומר המסווג לחדר, ומכאן והלאה כבר היה ברור לכל המעורבים מעבר לכל ספק שהצד השני מודע היטב לכל המהלכים והאסטרטגיות של בזק במשא-ומתן מול יורוקום על רכישת yes.