הצלחה לסולג'ל: גייסה 75 מיליון ד' לפי שווי של 225 מיליון ד'

חברת הדרמטולוגיה סולג'ל הונפקה לפי מחיר של 11-13 דולר למניה ■ המוצר המוביל שלה הוא תרופה לא-אנטיביוטית לטיפול באקנה

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

חברת הדרמטולוגיה סולג'ל גייסה 75 מיליון דולר לפי מחיר של 11-13 דולר למניה, המגלם לה שווי של כ-225 מיליון דולר אחרי הכסף. מדובר בהנפקה גדולה ב-15 מיליון דולר מכפי שתוכנן, באותו המחיר. חתמי ההנפקה הראשיים הם ג'פריז ו-BMO , וחתמי המשנה הם JMP וריימונד ג'יימס.

כך, כחודש בלבד מתחילת 2018, לוח התוצאות של הנפקות הביומד הישראליות בנאסד"ק עומד על שתי הצלחות (מוגוס ג'י איי וסולג'ל) וכישלון אחד (אנטרה).

המוצר המוביל של סולג'ל הוא מוצר לא-אנטיביוטי לטיפול באקנה, שכבר עבר ניסוי שלב II ב-726 מטופלים, והשיג תוצאות טובות לעומת פרצבו. ניסוי שלב III צפוי להתחיל ב-2018 ולהסתיים ב-2019. מוצר זה, אם אמנם יגיע לשוק, עשוי להתחרות במוצר אנטיביוטי מבית פואמיקס הישראלית, הנסחרת לפי שווי של 249 מיליון דולר.

לסולג'ל שני מוצרים עצמאיים נוספים בפיתוח - מוצר נוסף לאקנה ומוצר למחלה רוזצאה (גם כאן היא תפגוש את פואמיקס). המוצר לרוזצאה גם הוא אמור להניב תוצאות מניסוי שלב III ב-2019. כמו כן מפתחת החברה מוצרים גנריים בשיתוף פעולה עם חברות תרופות אחרות. המוצר המוביל מבין אלה, המועדת לדלקות שנובעות ממחלת רוזצאה, מפותח עם חברת פריגו. הקשר בין שתי החברות עובר גם דרך מורי ארקין, בעל השליטה בסולג'ל, אשר מכר לפריגו את חברת אגיס שבבעלותו, וזו היוותה את הבסיס לפעילות הדרמטולוגיה של פריגו.

סולג'ל ביקשה להנפיק כבר ב-2015, אולם פספסה את חלון ההנפקות. את ניסיונות ההנפקה שלה בסבב זה החלה באוגוסט, וכעת נראה כי השוק נפתח.

ארקין הינו בעל מניות גם בחברת יורוג'ן שביצעה הנפקה מוצלחת בשנה שעברה והשבוע גייסה 60 מיליון דולר נוספים. הוא מתכנן להביא לנאסד"ק השנה חברה נוספת בשליטתו, אקסלנז מתחום בדיקות הנשיפה למערכת העיכול, הנסחרת בתל-אביב.