ח"כ יוסף עטאונה מסיעת חד"ש מתפטר; ואיל יונס צפוי להחליפו

זאת לפי הסכם רוטציה ■ בשל המשך הוויכוחים בקרב חברי הרשימה המשותפת, בסיעת חד"ש עדיין מצפים שגם יונס יתפטר ויאפשר את מימוש הסכם הרוטציה, כך שחברת כנסת חדשה, ניבין אבו רחמון, פעילה פמיניסטית מבל"ד, היא זו שתושבע

אחמד טיבי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אחמד טיבי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ח"כ יוסף עטאונה מסיעת חד"ש, הרשימה המשותפת, הודיע היום (ה') שיתפטר מן הכנסת ה-20, ארבעה חודשים בלבד אחרי שהושבע בכנסת, וזאת לפי הסכם רוטציה בין חברי הרשימה המשותפת. במקומו אמור להיכנס לכנסת בשבוע הבא ואיל יונס, מן הסיעה של ח"כ אחמד טיבי רע"ם-תע"ל.

אך בשל המשך הוויכוחים בקרב חברי הרשימה המשותפת, בסיעת בל"ד עדיין מצפים שגם יונס יתפטר ויאפשר את מימוש הסכם הרוטציה, כך שחברת כנסת חדשה מבל"ד, היא זו שתושבע.

שמה של הבאה ברשימה הוא ניבין אבו רחמון, פעילה פמיניסטית מבל"ד, ואם היא תהיה חברת הכנסת הבאה יעלה מספר חברות הכנסת בכנסת ה-20, ל-34. מספר חברות הכנסת במשותפת יעלה מ-2 ל-3 (מתוך 13 ח"כים) - שיא בייצוג של נשים פוליטיקאיות מטעם החברה הערבית.

יצוין שאבו רחמון פעילה גם בנושא המאבק נגד הנישואים הביגמיסטיים, תופעה הקיימת בקרב הבדואים. במקריות של תהפוכות גורל, עטאונה הוא ח"כ שלא התגרש ממי שהייתה אשתו בנישואין שהוסדרו כאשר היה מאוד צעיר והוא אינו חי עם אשתו הראשונה כיום, אלא עם בת זוג אחרת, מבלי שהתגרש. הדבר זכה לביקורת רבה בתוך פעילים צעירים בחד"ש.