"שרה נתניהו ביקשה לשים סיגרים ושמפניות בשקיות כהות"

העוזרת של מילצ'ן טענה: שרה נתניהו ביקשה להעביר סיגרים ושמפניות בשקיות אטומות כדי להסתיר את תכולתן ■ בעדות נוספת בתיק 1000 טענה כי רעיית רה"מ הייתה "מאוד לחוצה על כך" ■ נתניהו: "ידיעה שקרית ומגוחכת"

שרה נתניהו  / צילום: חיים צח לעמ
שרה נתניהו / צילום: חיים צח לעמ

חקירת תיק 1000 (פרשת המתנות), בה חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת שוחד וטובות הנאה, מתקדמת: הערב (ה') התפרסמו במהדורה המרכזית פרטים חדשים מתוך עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן, מי שמשמש כעד מפתח בפרשה נוכח אספקת המתנות שהעביר למשפחת נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מדובר בידיעה שקרית ומגוחכת".

רגע לפני שהמשטרה מגישה את המלצותיה בתיק 1000, זומנה השבוע הדס קליין, העוזרת האישית של מילצ'ן, למסור עדות נוספת במשטרה. הקטע הנוסף מגרסתה של קליין שופך אור על דרך הפעולה בהעברת השמפניות והסיגרים לראש הממשלה ורעייתו, ואולי גם מעלה חשד שבני הזוג נתניהו הבינו שמדובר בפעולה פסולה.

לפי גרסתה של העוזרת של מילצ'ן, בזמן ההעברה השיטתית של השמפניות והסיגרים למשפחת נתניהו, היא והעובדים נתבקשו על-ידי הגברת שרה נתניהו לשים את המוצרים בשקיות כהות ואטומות - זאת כדי להסתיר את הסיגרים והשמפניות, שלא יוכלו לראות אותם. לדבריה, הגברת נתניהו הייתה מאוד לחוצה על כך והקפידה שכך יהיה בזמן ההעברות.

עוד נטען בעדות כי שרה נתניהו גם נהגה לבקש מהם לקשור את השקיות כדי שיהיו סגורות לגמרי. השאלה הנשאלת היא: אם מדובר במתנות מחברים, לפי גרסת הזוג נתניהו - מדוע ביקשו להסתיר את המוצרים הללו בשקיות שחורות כדי שאף אחד לא יראה אותם? נתניהו, כאמור, טוען כי מדובר במידע שקרי ומגוחך.

"היה נראה שחוצים פה גבול"

בדצמבר האחרון נחשפו במהדורה המרכזית קטעים מתוך עדותו של מילצ'ן, במהלכה תיאר כיצד רעיית ראש הממשלה ביקשה ממנו לרכוש עבורה תכשיט יקר-ערך ליום הולדתה. "הדס קליין פנתה אליו ואמרה ששרה מבקשת תכשיט ליום ההולדת שלה", עולה מגרסת מילצ'ן במשטרה כפי שסיפר למקורביו.

"הוא סירב. אמר שהוא רוצה לשמוע מביבי שזה חוקי שהוא יקנה תכשיט במחיר כזה. הדס מסרה זאת לשרה, שרה אמרה בתגובה שהם מבזים אותה. הדס חזרה ואמרה זאת למילצ'ן, והוא השיב לה שעד שהוא לא שומע מביבי שזה מותר וחוקי, הוא לא מאשר. הדס חזרה לשרה, שרה אמרה שביבי אומר שהם התייעצו משפטית, וזה מותר, הדס עדכנה את מילצ'ן, אבל הוא טען שזה לא מספיק לו".

נתניהו חשף במשטרה תמונות שלו ושל אשתו ביחד עם מילצ'ן ורעייתו כחלק מקו ההגנה שלו. אבל מה שמילצ'ן תיאר בעדותו זו מערכת יחסים שרחוקה מאוד מחברות, אשר עוררה גם במילצ'ן עצמו סימני שאלה.

עוד עולה מגרסת מילצ'ן במשטרה, כפי שסיפר למקורביו: "בהמשך מילצ'ן דיבר עם ביבי בטלפון, הוא אישר לו שזה מותר. היה לו חשוב לקבל את האישור, כי זה לא כמו סיגרים ושמפניות, זה לא מתכלה, והיה לו נראה שחוצים פה גבול. אין לשרה גבולות".

בהמשך פירט מילצ'ן מה עמד מאחורי המוטיבציה הגדולה לתת לראש הממשלה ולרעייתו מתנות: "חשובה לו הקרבה לראש הממשלה, כי הוא רוצה להיות מסוגל להשפיע על עניינים שקשורים למדינה". על העברת בקבוקי השמפניה לשרה אמר: "הוא נתן את השתייה לשרה כדי להרגיע אותה, לתת לביבי שקט ממנה".

אחרי כל השיחות מילצ'ן התרצה ואישר להדס לקנות לשרה תכשיט בגובה של עד 2,500 דולר, אך לפי מקורבי מילצ'ן, המתנה הזאת לא ניתנה בחפץ-לב, כשמילצ'ן ואנשיו ניסו לדחות במשך תקופה ארוכה את קניית התכשיט.

גורמים בסביבתו של מילצ'ן מספרים כי המתנה נראתה להם בקשה מוגזמת, והם ניסו לדחות את הבקשה, אבל נתניהו המשיכה להתעקש ואף העלתה את הנושא בפגישה אישית בביתו של מילצ'ן בבית ינאי. אחרי האישורים שקיבל, הוחלט שאין ברירה, והוא נענה לבקשתה.