בקרוב: רכישת ויאגרה - ללא מרשם של רופא

הרבה מחקרים כבר פורסמו על השינויים שחלו בחברה בגלל אותה גלולה כחולה, וזה עוד כשהשימוש בה היה מוגבל לפי מרשם רופא ■ כעת גם זה עומד להשתנות: משרד הבריאות החליט כי הויאגרה תוכל להימכר ללא מרשם ■ באילו תנאים תוכלו לרכוש את הגלולה? הפרטים המלאים

ויאגרה / צילום: שאטרסטוק
ויאגרה / צילום: שאטרסטוק

בשורה לגברים בישראל: משרד הבריאות החליט כי גלולת הויאגרה, ששיפרה את חיי המין של אלפי גברים בישראל - תהפוך להיות תרופה ללא מרשם רופא. הסיבה - כך לפי משרד הבריאות - ביישנות של גברים לבקש את התרופה מהרופא.

במשרד הסבירו כי החשש והבושה של הגברים לפנות לרופא בשל בעיות בתפקוד המיני גורמת להם לרכוש בעזרת האינטרנט גלולות מזויפות שעלולות לסגן את בריאותם. התקווה היא שכעת הם לא ייאלצו לחפש את התרופה במקומות מפוקפקים.

למרות כל זאת, במשרד הבריאות יטיל מספר הגבלות על רכישת התרופה. כך למשל, רק גברים מעל גיל 35 יוכלו לרכוש את התרופה ורק לאחר תשאול דיסקרטי של הרוקח שיוודא שאין חשש לנזק בריאותי. בנוסף, רכישת הכדורים תוגבל לשתי גלולות של 50 מ"ג או 4 גלולות של 25 מ"ג בכל קנייה.

עם השינוי הדרמטי הזה, ישראל מצטרפת לבריטניה וניו-זילנד ששינו את מעמדה של התרופה בעבר, ושם הגלולות נמכרות באופן חופשי.

פרופ' איל שוורצברג, מנהל מערך הרוקחות והאכיפה במשרד הבריאות, אמר בתגובה לפרסום: "אנחנו כאן בעצם מביאים בשורה למטופלים, ואנחנו גם מנגישים תכשיר שבלאו הכי המטופלים היו אולי משיגים אותו בדרך לא דרך. מצד שני, אנחנו בבקרה מתמדת, כך שהם מקבלים את הייעוץ הנכון על-מנת שישתמשו בזה באופן מושכל".