המגזר העסקי ימחה על ריבוי רגולציות; משרד רה"מ: סיסמאות

איגוד לשכות המסחר יקיים מחר כנס חירום בת"א במחאה על "תנופת הרגולציה שלא פוסקת ופוגעת במגזר העסקי" ■ נשיא האיגוד, אוריאל לין: "נמאס לנו מהשטף הבלתי פוסק של הרגולציה, שחלקה הגדול הזוי ונעדר כל היגיון בסיסי"

אוריאל לין / צילום: איל יצהר
אוריאל לין / צילום: איל יצהר

איגוד לשכות המסחר יקיים מחר (ב') כנס חירום בתל-אביב במחאה על "תנופת הרגולציה שלא פוסקת ופוגעת במגזר העסקי".

בכנס צפויים להשתתף מאות אנשי עסקים מכל ענפי המשק, ולדברי נשיא האיגוד, אוריאל לין, "נמאס לנו מהשטף הבלתי פוסק של הרגולציה, שחלקה הגדול הזוי ונעדר כל היגיון בסיסי".

לטענת לין, החלטה שקיבלה הממשלה באוקטובר 2014 ולפיה משרדי הממשלה יצמצמו בתוך 5 שנים רבע מהרגולציות שמונהגות בארץ - לא מיושמת ומוכשלת בידי המשרדים והרגולטורים השונים: "זאת הפעם הראשונה שבה המגזר העסקי מקיים כנס רב משתתפים נגד מגמת הרגולציה שצוברת תנופה, חונקת את העסקים, פוגעת במוטיבציה לפתח את העסקים, מייקרת את המחירים ועולה למדינה באחוזי תוצר רבים", אמר.

את המהלכים להפחתת הרגולציה במשק מוביל בשנים האחרונות משרד ראש הממשלה, ובברכה מצולמת ששיגר ביום חמישי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבאי ועידת התעשיינים השנתית, הוא שב וסיפר אודות מהלכים שמוביל משרדו לביטול של רגולציות שפוגעות במשק.

היום נמסר ממשרד ראש הממשלה בתגובה לטענות איגוד לשכות המסחר כי הטענה שהפחתת הרגולציה אינה מיושמת מופרכת לחלוטין, והנתונים מדברים בעד עצמם: "במהלך השנתיים האחרונות, מאז הוקמו צוותים להפחתת רגולציה במשרדי הממשלה מקומה של ישראל במדד נטל הרגולציה בדירוג התחרותיות העולמי עלה מהמקום ה-98 למקום ה-41 ונחסכו מיליארדי שקלים למשק. משרד ראש הממשלה הציע לאיגוד לשכות המסחר לקיים שיח מקצועי וישיר בעניין, כפי שנעשה עם התאחדות התעשיינים אך לצערנו האיגוד לא השיב לפנייה זו ובחר להיתלות בנתונים שגויים ובסיסמאות".