אטיוניטי עקפה התחזיות בהכנסות ואכזבה ברווח

החברה, המספקת פתרונות לגישה, לניהול, לשיתוף ולהפצת נתונים, רשמה צמיחה של 17.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל  ■ יו"ר ומנכ"ל החברה, שמעון אלון: "ברבעון הרביעי הצגנו הכנסות שיא, הכנסות שיא ממכירת רישיונות ותזרים חיובי מפעילות"

שמעון אלון / צילום: תמר מצפי
שמעון אלון / צילום: תמר מצפי

חברת התוכנה אטיוניטי  עקפה את תחזית ההכנסות בדוחות הרבעון הרביעי, אך אכזבה בשורת הרווח. הדוחות פורסמו ביום חמישי, ובתגובה איבדה המניה 3.3%, אך תיקנה עם עלייה דומה למחרת. שווי השוק של אטיוניטי בנאסד"ק הוא 140 מיליון דולר. אטיוניטי מספקת פתרונות לגישה, לניהול, לשיתוף ולהפצת נתונים. ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסותיה ב-18.3 מיליון דולר, צמיחה של 17.4% לעומת הרבעון המקביל. בשנה כולה ההכנסות צמחו ב-14% ל-62.1 מיליון דולר, מתוכן 52.5% ממכירות רישיונות תוכנה, והיתר מתחזוקה ושירותים.

ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 245 אלף דולר ברבעון המקביל. ברמה השנתית ההפסד הצטמצם ב-37.2% ל-6.7 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, אטיוניטי הציגה ברבעון איזון, בעוד שהאנליסטים צפו רווח נקי של 8 סנטים למניה. בכך הסתיימה 2017 עם הפסד נקי Non-GAAP של 1.7 מיליון דולר שהם 10 סנטים למניה.

בסוף 2017 היו לאטיוניטי 29.1 מיליון דולר בקופה, לאחר שגייסה 20 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק. "היה לנו סיום חזק לשנה: ברבעון הרביעי הצגנו הכנסות שיא, הכנסות שיא ממכירת רישיונות ותזרים חיובי מפעילות, ונוסף על כך חיזקנו את המאזן בעזרת הנפקה מוצלחת", מסר יו"ר ומנכ"ל החברה, שמעון אלון.

ב-2018 צופה החברה צמיחה בקצב גבוה יותר, עם הכנסות של 73-75 מיליון דולר, מעל תחזית האנליסטים. ב-Roth וממליצים "קנייה" במחיר יעד של 13 דולר, פרמיה של 87% על מחיר השוק.