הבנות בין אלשטיין לר' ההגבלים: הגיש הצעה לרכישת יורוקום

דסק"ש מציעה לרכוש את הקבוצה בתמורה ל-1.07 מיליארד שקל ■ לפי ההבנות עם רשות ההגבלים, דסק"ש תוכל להשלים את החלק הראשון בעסקה שהיא מציעה בטרם תמכור את סלקום

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חברת דסק"ש  שבשליטת אדוארדו אלשטיין חוזרת להתמודדות על רכישת השליטה בקבוצת יורוקום. ל"גלובס" נודע כי היום קיבלה החברה הבהרות מרשות ההגבלים העסקיים ולפיה תוכל החברה לבצע את השלב הראשון בעסקה לרכישת יורוקום בטרם תמכור את חברת סלקום שבשליטתה. בעקבות ההבהרות הגישה הערב דסק"ש הצעה מחייבת לרכישת השליטה ביורוקום.

בשבוע שעבר פרסמה דסק"ש את המתווה שלה להסדר ביורוקום, שבשליטת שאול אלוביץ'.

מההצעה עולה כי אלשטיין מוכן לשלם במזומן 1.07 מיליארד שקל - רכיב מזומן גבוה לעומת ההצעה של נתי סיידוף, המתמודד המרכזי כיום. אלשטיין מציע בשלב ראשון לרכוש 37.5% מפרויקט מידטאון ו-15.3% מחברת אנלייט בתמורה ל-300 מיליון שקל. רכישת מידטאון תביא לפירעון רוב החוב לנושי יורוקום נדל"ן. לפי ההצעה, יתרת החוב של הקונסורציום ביורוקום נדל"ן העומד על 80 מיליון שקל יידחה לפירעון בסוף השנה.

בנוסף אלשטיין מציע רכישת החברות הפרטיות התפעוליות של קבוצת יורוקום, שחלקן סובל כיום מקשיים פיננסים בתמורה ל-75 מיליון שקל. הזרמה שכזו, אמורה לפתור לחברות את בעיית הנזילות.

בשלב השני מציע אלשטיין לשלם 700 מיליון שקל תמורת רכישת יורוקום תקשורת- בעלת השליטה בבזק. עסקה זו תבוצע עד חצי שנה לאחר ההסדר ובכפוף לכך שאי.די.בי תמכור את סלקום. יתרת החוב שנותרת ביורוקום תקשורת העומדת על כ-450 מיליון שקל תימחק, כך שליורוקום תקשורת לא יישאר חוב. יחד עם זאת אי.די.בי מציעה מנגנון אפסייד לפיו בכפוף לתשואת הנכסים בעוד 5 שנים, יקבלו הבנקים תשלום נוסף.

בשבוע שעבר נראה היה כי דסק"ש מתרחקת מרכישת השליטה ביורוקום, בעקבות מכתב הבהרה מרשות ההגבלים על הצורך למכור את סלקום בטרם תיווצר "זיקה" לבזק, אולם נראה כי בדסק"ש הגיעו להבנות עם הרשות שיאפשרו לה להמשיך ולקיים מגעים ולנסות לגבש הסכמות עם הבנקים הנושים: דיסקונט פועלים והבינלאומי ביורוקום תקשורת וקונסורציום נושים ביורוקום נדל"ן בראשות מזרחי טפחות. סך חובות הקבוצה עומדים על מעל 1.5 מיליארד שקל.