ורמוס משקיע אצל להב ורוז'נסקי: קרן נוקד נכנסת ללהב אל.אר

קרן הגידור שהקימו יוצאי בית ההשקעות פסגות רוכשת 4.9% ממניות להב (עם אופציה ל-4% נוספים) בדיסקאונט של 1.5% ■ להב אל.אר מגייסת בימים אלה 50 מיליון שקל באג"ח

רועי ורמוס / צילום: שלומי יוסף
רועי ורמוס / צילום: שלומי יוסף

קרן הגידור המצליחה נוקד, שהקימו יוצאי בית ההשקעות פסגות, רועי ורמוס ושלומי ברכה, ביצעה השקעה במניות חברת הנדל"ן והאנרגיה הירוקה להב אל.אר , שבשליטת היו"ר אלי להב, סגנו איליק רוז'נסקי והמנכ"לית חוה זמיר-טואף.

להב אל.אר, שפועלת בתחומי הנדל"ן המניב בגרמניה והאנרגיה הסולארית בישראל, דיווחה היום כי "במסגרת מדיניות החברה לחיזוק ההון", יוקצו לקרן הגידור נוקד כ-4.9% ממניות החברה, בתמורה לקצת יותר מ-4 מיליון שקל, כשבנוסף הקרן קיבלה אופציות לעוד כ-4% ממניותיה.

ההקצאה של המניות נעשתה לפי מחיר מניה של 1.42 שקל למניה, שמשקף הנחה של כ-1.5% ממחיר הנעילה ביום המסחר האחרון. במקביל, קרן "נוקד לונג" קיבלה אופציות שיהיו ניתנות למימוש תוך שלוש שנים מהיום, לכ-4% נוספים ממניות החברה, במחיר מימוש של כ-1.71 שקל למניה, הגבוה בכ-18% ממחיר הבסיס של המניה הבוקר. שווי להב אל.אר עומד על כ-80 מיליון שקל.

נציין כי בימים שבהם הובילו ורמוס וברכה את פסגות, היה בית ההשקעות מהגופים הקולניים ביותר בהסדרי החוב בשוק ההון, בין היתר של אפריקה ישראל (ההסדר הראשון) ודלק נדל"ן, החברה שהוביל בזמנו רוז'נסקי תחת שליטת קבוצת דלק ויצחק תשובה, אשר קרסה ונדרשה להסדר חוב עם תספורת ענק.

דגש על Small Cap

נוקד קפיטל היא חברה המנהלת קרנות גידור ומתמחה בהשקעה בני"ע בתחומי החוב, לרבות אג"ח בדיסטרס, והמניות. היא הוקמה בנובמבר 2013 על-ידי ורמוס, לשעבר מנכ"ל פסגות, וברכה, לשעבר מנכ"ל הגמל ומנהל ההשקעות הראשי באותו הגוף. לשניים הצטרפו ברבות השנים שי יצחקי, שבא מהפניקס, ואילן רוקח, עוד יוצא פסגות.

נוקד לונג הוקמה בשלהי 2017, והיא מתמקדת בהשקעה במניות סחירות של חברות ישראליות, בדגש על מניות Small Cap. לאחרונה השקיעה נוקד קפיטל בחברות נוספות כגון איסתא ואאורה.

להב אל.אר מבצעת בימים אלה רוד שואו לגיוס 50 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח, כשלאחרונה היא הודיעה על מספר מהלכים לקידום עסקאות, בהם להקמת מרכז מסחרי בסמוך לאילת, לרכישת בית מלון בעיר לנגן שבגרמניה ולרכישת נכס מניב בעיר קרפלד, גם היא בגרמניה. לחברה 31 מרכזי קניות בגרמניה, שמניבים דמי שכירות שנתיים של כ-5.5 מיליון אירו.

בנוסף פועלת החברה בתחום האנרגיה הירוקה והמתחדשת בישראל. באמצעות חברה בת (50%) היא מחזיקה בכ-235 מתקנים המייצרים היקף מצטבר של כ-12.2 מגה וואט בחוזים ארוכי טווח לחברת חשמל, עם מחזור שנתי של כ-24 מיליון שקל.

באוקטובר האחרון דווח כי יזם הנדל"ן נפתלי שמשון הגדיל את חלקו בחברת להב אל.אר כשמימש אופציות שניתנו לו בעבר, והגדיל את חלקו בחברה לכ-20% מההון. בשנה האחרונה טיפסה מניית החברה בכ-25%.