עיריית כפר-סבא לעסקים בעיר: אם תפעלו בשבת - תיקנסו

אחרי הקנסות בשבת לעסקים במתחם ביג פאשן באשדוד - בעלי חנויות במתחם אושילנד בכפר-סבא קיבלו בתחילת השבוע מכתב מהעירייה, בו היא מזהירה עסקים שעובדים בשבת וטוענת כי הם מבצעים עבירה על חוק העזר העירוני

מתחם אושילנד בכפר-סבא/ צילום: איל יצהר
מתחם אושילנד בכפר-סבא/ צילום: איל יצהר

המאבק נגד פתיחת עסקים בשבת מתרחב: לאחר שבסוף השבוע חנויות במתחם ביג באשדוד נקנסו על פעילותן בשבת, היום (ב') חנויות בכפר-סבא קיבלו התרעות על כך שהן עוברות על חוק העזר העירוני.

בעלי חנויות במתחם אושילנד בכפר-סבא, המופעל על-ידי חברת אושירה, קיבלו בתחילת השבוע מכתב מהעירייה, בו היא מזהירה עסקים שעובדים בשבת וטוענת כי הם מבצעים עבירה על חוק העזר העירוני.

כבר קרוב לשנה שמתקיימת התדיינות בבית המשפט לבין נציגי המתחמים בעיר הפועלים בשבת - בהם מתחם אושילנד ומתחם G, בעקבות שינוי שהעירייה ביקשה ליזום בחוק העזר העירוני. כעת, ככל הנראה בעקבות הרוח הגבית שניתנה לעירייה בזכות חוק המרכולים שעבר בכנסת, מנסה עיריית כפר-סבא לקבוע עובדות בשטח.

הפעם מדובר במכתב התרעה בלבד, אך יש בו כדי ללמד על כוונותיה העתידיות של העירייה לקנוס את העסקים, כפי שכבר קרה בסוף השבוע האחרון במתחם ביג פאשן שבעיר אשדוד. כך, במהלך השבת הגיעו למתחם של קבוצת ביג פקחים וחילקו קנסות לבתי עסק, בגובה של 320 שקל לחנות.

מתחם ביג פאשן אשדוד נמצא בידי קבוצת ביג, המפעילה אותו בשבת מזה 3 שנים. בשבועות האחרונים, מאז עבר חוק המרכולים, פקחים של עיריית אשדוד הגיעו למתחם וחילקו אזהרות לעסקים, אך היום זו הפעם הראשונה בה ניתנו קנסות.

זו עליית מדרגה מאד משמעותית", אמר אז ל"גלובס" חי גאליס, המשנה למנכ"ל קבוצת ביג, שצפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל הקבוצה, והוסיף כי "חוק המרכולים היה הטריגר שהצית את הבלגן ודרס את הסטטוס-קוו שנמשך עשרות שנים באשדוד. בפועל הם נכנעים ללחץ של החרדים, שמהווים בקושי 20% מתושבי העיר אשדוד אבל מהווים חלק משמעותי מאד מהקואליציה העירונית, וראש העיר נכנע להם".

לדברי גאליס, מאז פתיחתו המתחם פתוח בשבת, ומעולם לא ניתנו בו דוחות, ו"רק לפני 3 שבועות, לאור חוק המרכולים והלחץ החרדי, התחילו לתת התרעות. היום נחצה הקו, וההתרעות הפכו לדוחות של ממש. אנחנו נעמוד מאחורי השוכרים שלנו. ניקח אחריות על הקנסות ונילחם עד הסוף נגד הכפייה החרדית".