14 שנה לפייסבוק: "כמה רחוק הגענו מחדר המעונות בהרווארד"

מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם, פרסם פוסט לרגל 14 שנים להיווסדה:  "לפעמים שואלים מה למדנו לאורך הדרך... לאורך השנים עשיתי כמעט כל טעות שאפשר לדמיין, עשרות שגיאות טכניות ועסקאות רעות" ■ "אני אסיר-תודה להיות חלק מדבר בעל משמעות"

מארק צוקרברג / צלם: רויטרס
מארק צוקרברג / צלם: רויטרס

מארק צוקרברג חוגג 14 לפייסבוק: בפוסט שפרסם אתמול (א') מייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם, הוא כתב "זו הזדמנות לראות כמה רחוק הגענו מחדר המעונות ההוא בהרווארד, וכמה רחוק אנחנו עוד צריכים ללכת כדי לקרב בין בני האדם בעולם כולו. זה רגע לחשוב על מה שאנחנו צריכים לעשות טוב יותר.

"לפעמים אנשים שואלים מה למדנו לאורך הדרך. הייתי בן 19 כשהתחלתי את פייסבוק, ולא ידעתי שום דבר על בניית חברה או שירות אינטרנט גלובלי. לאורך השנים עשיתי כמעט כל טעות שאפשר לדמיין, עשרות שגיאות טכניות ועסקאות רעות. בטחתי באנשים הלא נכונים והצבתי אנשים מוכשרים בתפקידים לא מתאימים. שיגרתי מוצר כושל אחרי מוצר כושל.

"הסיבה שהקהילה שלנו קיימת היום היא לא כי נמנענו מטעויות. הסיבה היא שאנחנו מאמינים שמה שאנחנו עושים משמעותי מספיק כדי להמשיך בניסיון לפתור את האתגרים הגדולים ביותר שלנו - בידיעה מלאה שניכשל שוב ושוב, ושזו הדרך היחידה להתקדם. אנחנו עדיין במסע ונמשיך לעבוד כדי להשתפר. המיקוד הזה תמיד היה החוזקה שלנו".

צוקרברג סיים את מכתבו באמירה שהוא גאה במה שעשתה פייסבוק ב-14 השנים האחרונות ו"אסיר-תודה להיות חלק מדבר בעל משמעות". מעניין לציין שהוא מציג במכתב את מטרת פייסבוק כ"לקרב בינינו לבין המשפחה והחברים שלנו" - דבר המשקף את שינוי הפיד בתקופה האחרונה, כך שיציג יותר תכנים ממשפחה וחברים ופחות מגופי מדיה.