הסיבה להסרת טלגרם מחנות האפליקציות: תוכן פדופילי

בשבוע שעבר דווח כי אפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם והגרסה המהירה יותר טלגרם X הוסרו מחנות האפליקציות של אפל ללא הסבר ברור; כעת נחשף הרקע להחלטה ■ מנהל השיווק של אפל: "יש לנו אפס סובלנות כלפי כל פעילות שתסכן ילדים"

טלגרם / צילום: שאטרסטוק
טלגרם / צילום: שאטרסטוק

אפל הסירה את טלגרם מחנות האפליקציות שלה בשל הפצת תוכן פורנוגרפי בו הופיעו ילדים. בשבוע שעבר דיווחנו כי אפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם והגרסה המהירה יותר טלגרם X הוסרו מחנות האפליקציות של אפל ללא הסבר ברור מטעם החברה. התכתבות באימיילים בין משתמש בטלגרם ומנהל השיווק של אפל, פיל שילר, חושפת כי הסיבה הייתה הפצת תכנים פדופיליים דרך האפליקציות, כפי שפורסם לראשונה ב-9to5Mac.

מדבריו של שילר עולה כי צוות חנות האפליקציות קיבל התרעות בדבר תוכן לא חוקי, אישר את קיומו, הסיר את האפליקציה מהחנות והודיע למפתחים ולרשויות. עוד כתב שילר כי צוות חנות האפליקציות עבד יחד עם המפתחים כדי שיסירו את התוכן מהאפליקציות ויחרימו את המשתמשים שפרסמו אותו, וכי רק לאחר שאישרו שעשו זאת והציבו הגנות נוספות שימנעו ממקרים כאלה להישנות, האפליקציות הוחזרו. "יש לנו אפס סובלנות כלפי כל פעילות שתסכן ילדים", כתב.

הפצת תוכן פדופילי היא בין העבירות החמורות ביותר ברשת, ולעתים קרובות גם המשתמשים וגם הפלטפורמות בהן ההפצה נעשית נושאות באחריות לכך, ומצופה מהן שימנעו שיתוף תמונות וסרטונים כאלה. רוב הרשתות החברתיות והפלטפורמות הטכנולוגיות משתמשות בהגנות שונות כדי למנוע פרסום תוכן כזה ולזהות אותו באופן מיידי במקרה שיופץ. טלגרם לא הייתה ערוכה לכך ככל הנראה, וכך גרמה לאפל להשבית את האפליקציה לחלוטין בזמן שניסתה למצוא פתרון. לקח בערך יום עד שהאפליקציות שבו לחנות.

החברה התמודדה בעבר עם סוגיות דומות הנוגעות לטרור, כשממשלות ביקרו בחריפות את חוסר יכולתה להבין ולהיאבק בדרכים בהן פושעים מנצלים את פלטפורמת הצ'ט המוצפנת והמאובטחת שלה. לאחר שבשנה שעברה אינדונזיה איימה להחרים את האפליקציה בשל הפצת תעמולת דאע"ש באמצעותה, טלגרם הקימה צוות מיוחד שיפקח על התוכן במדינה.