המירוץ על יורוקום מתחמם: דסק"ש משפרת את הצעתה

דסק"ש משפרת הצעתה: מתחייבת לפרוע את מלוא החוב לנושי יורוקום נדל"ן ■ מוכנה להציע עוד 80 מיליון שקל שיושלמו לנושי חברת הנדל"ן, אך לא תרכוש את החברות התפעוליות

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

חברת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) שבשליטת אדוארדו אלשטיין משפרת את הצעתה לרכישת יורוקום. ל"גלובס" נודע כי החברה הגישה לבנקים מתווה חדש של ההצעה.

השינוי המרכזי הוא תשלום של 80 מיליון שקל שישמש לפירעון יתרת החוב של נושי יורוקום נדל"ן וישולם חצי שנה לאחר החתימה על ההסדר. יחד עם זאת, המתווה החדש בניגוד לקודמו אינו כולל את רכישת החברות התפעוליות הפרטיות בקבוצה, שנמצאות במצב פיננסי קשה, ושהגישו היום (ד') בקשה להקפאת הליכים.

נזכיר כי במסגרת הסדר החוב מציעה דסק"ש הסדר בשני שלבים: בשלב הראשון יירכשו חברת אנלייט ופרויקט מידטאון בתמורה ל-300 מיליון שקל (בעוד המתווה הראשון עמד על 375 מיליון שקל וכלל את החברות התפעוליות). 170 מיליון שקל מתוך הסכום ייפרעו לנושי יורוקום נדל"ן - קונסורציום בראשות מזרחי-טפחות שהיקף החוב שלו עומד כיום על 250 מיליון שקל. לקונסורציום ייוותר חוב של 80 מיליון שקל, שלפי המתווה הקודם אמור להיפרע בסוף שנת 2019. במתווה החדש תבצע דסק"ש בעצמה את פירעון החוב בעת ביצוע השלב השני של ההסדר - חצי שנה לאחר אישורו. 

המכשול המרכזי בהסדר של דסק"ש הוא שעליה למכור את חברת סלקום בטרם תרכוש את השליטה בבזק - הנכס המרכזי של יורוקום. בהסדר הקודם נקבע כי עליה לבצע את המכירה בתוך חצי שנה, ואז היא תוכל להשלים את העסקה. לעומת זאת, בהסדר החדש ניתנת לדסק"ש אפשרות להאריך את המועד ב-3 חודשים נוספים ל-9 חודשים, אך זאת בתנאי שלאחר חצי שנה היא חתמה על הסכם מחייב על משקיע למכירת סלקום. 

בשלב הזה אמורה דסק"ש לשלם, בנוסף ל-80 מיליון שקל, עוד סכום של 700 מיליון שקל בגין רכישת השליטה ביורוקום וסכום של 25 מיליון שקל שאמור לכסות את הוצאות ההנהלה של הקבוצה בתקופת הביניים. 

הפרטים שנותרו בעינם כמו במתווה הקודם הוא שחוב בהיקף מוערך של כ-450 מיליון שקל יימחק, ובמקומו ייקבע מנגנון אפסייד שבמסגרתו הבנקים יקבלו סכום מסוים בהתאם לשווי נכסי הקבוצה בעוד 5 שנים.