עופר השקעות מכרה לקרן סלע מתחם בחולון ב-111 מיליון שקל

מדובר במתחם "מכרזים 2000" הממוקם ברחוב הצורף שבעיר ■ קרן הריט מימנה את רכישת המתחם בכספי גיוס אג"ח שביצעה ■ העסקה עשויה לסייע לעופר השקעות בהפרדה בין העסקים הריאליים לפיננסיים

ליאורה עופר / צילום: תמר מצפי
ליאורה עופר / צילום: תמר מצפי

קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן חתמה אמש על הסכם לרכישת מתחם "מרכזים 2000" בחולון מידי חברת עופר השקעות, שבשליטת ליאורה, אייל ודורון עופר, בתמורה ל-111 מיליון שקל.

המתחם מצוי באזור התעשייה בחולון, וכולל שלושה מבנים נפרדים בשטח עיקרי של כ-18.3 אלף מ"ר, וכן 300 מקומות חנייה.

כיום הנכס מושכר בתפוסה של 90%, בעיקר לתעשייה, למשרדים, להייטק ולאחסנה. הנכס מאכלס 15 שוכרים ומניב הכנסות של כ-7.5 מיליון שקל, המשקפים תשואה ברוטו של 6.7%.

מהודעתה לבורסה של סלע קפיטל עולה כי הקרן מעריכה כי ה-NOI השנתי החזוי בתפוסה מלאה יעמוד על 8.4 מיליון שקל, המהווים תשואה של קרוב ל-7.6%.

מימון העסקה נעשה באמצעות גיוס אג"ח שביצעה באחרונה הקרן.

סלע קפיטל נהנתה מהגאות הקיימת בשוק האג"ח, וגייסה אג"ח בהיקף של 263 מיליון שקל בריבית אפקטיבית של 1.14% בלבד במח"מ של 6.5 שנים.

סלע קפיטל היא קרן ריט שהוקמה לפני 11 שנים, ומנוהלת על-ידי שמואל סלבין וגדי אליקם. הקרן משקיעה בנדל"ן מניב, ומחויבת לחלק למשקיעיה דיבידנד בהיקף של 90% לפחות מהכנסותיה.

עופר השקעות מגדילה את הנזילות

מבחינת עופר השקעות, עסקה זו מגדילה את הנזילות של הקבוצה, ועשויה לסייע לה לקראת ביצוע הפרדה בין העסקים הריאליים לפיננסיים של המשפחה, כשם שנדרש בחוק הריכוזיות. עופר השקעות מחזיקה גם בשליטה בחברת הנדל"ן מליסרון ובמניות גרעין השליטה במזרחי טפחות (ביחד עם משפחת ורטהיים).

אחת האפשרויות להפרדה שכזו, היא שבתוך המשפחה יופרדו הנכסים, כך שלמשל ליאורה ודורון עופר ייוותרו עם ההחזקה בחברת מליסרון, ואילו אייל עופר ייוותר עם השליטה במזרחי טפחות. אלא שלצורך עסקה שכזו, יצטרך לעבור מזומן במשפחה, שכן שווי ההחזקה במליסרון גבוהה מההחזקה בבנק.

אפשרות נוספת שנבדקת במשפחה היא למכור את חברת הנדל"ן מליסרון, ולהישאר רק עם מניות גרעין השליטה בבנק. לפי חוק הריכוזיות אמנם ניתן להשלים את ההפרדה עד סוף השנה הבאה, אך מזרחי טפחות מקדם בימים אלה עסקה למיזוג עם בנק אגוד, ואחד התנאים להשלמת עסקה שכזו היא שבעלי השליטה יעמדו בכללי חוק הריכוזיות.