נתניהו: נמשיך להגן על עצמנו בנחישות

רה"מ הערב: "איראן הפרה את הריבונות שלנו" ■ "חזרתי באוזניו של פוטין על זכותנו וחובתנו להגן על עצמנ ומול התקפות עלינו משטח סוריה. סיכמנו שהתיאום הביטחוני בין הצבאות שלנו יימשך"

רה"מ נתניהו בדאבוס, היום / צילום: Denis Balibouse, רויטרס
רה"מ נתניהו בדאבוס, היום / צילום: Denis Balibouse, רויטרס

בסיום ישיבת הקבינט הבטחוני-מדיני שהחלה בשעות הבוקר בקריה בתל-אביב, אמר הערב (מוצ"ש) ראש הממשלה כי איראן הפרה את הריבונות של ישראל כשהחדירה כלי טיס שלה לשטחה של ישראל. 

נתניהו אמר "קיימתי היום שורה של התייעצויות עם שר הביטחון והרמטכ"ל. המדיניות שלנו ברורה לחלוטין: ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה ומפני כל ניסיון לפגוע בריבונות שלנו.

איראן עשתה ניסיון כזה היום. היא הפרה את הריבונות שלנו. חיל האוויר הפיל את כלי הטיס הזה, ופגע במרכז השליטה והבקרה ששיגר אותו. ישראל גם תקפה בעוצמה מטרות איראניות וסוריות אחרות שפעלו נגדנו".

נתניהו ציין כי הוא שוחח הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "חזרתי באוזניו על זכותנו וחובתנו להגן על עצמנו מול התקפות עלינו משטח סוריה. סיכמנו שהתיאום הביטחוני בין הצבאות שלנו יימשך"

כזכור, לפני שבוע ביקרה בישראל משלחת בטחונית מרוסיה שאמורה היתה לתאם את פעילות ישראל נגד כוחות איראניים בתוך סוריה.

נתניהו הוסיף שהוא שוחח גם עם מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, גם על ההתפתחויות של היממה האחרונה ועל התפתחויות נוספות באזור. טילרסון אמור להגיע לביקור באיזור מחר, אך נכון לעכשיו לא מתוכננת לו עצירה בישראל. יצוין שניסעתו נקבעה לפני ההתרחשויות של היממה האחרונה.