ביקושים בהיקף של 800 מיליון שקל לאג"ח של קבוצת דלק

על אף הירידה החדה במחיר המניה, סדרת האג"ח שמנפיקה הקבוצה זוכה לביקושים גבוהים, בעיקר מצד המוסדיים ■ חברות הגז של הקבוצה מתמודדות עם מספר אירועי מאקרו במקביל אשר שוחקים את שווין

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

הנפקת האג"ח של קבוצת דלק , הנמצאת בשליטתו של יצחק תשובה, יצאה לדרך בהצלחה ביום חמישי האחרון, לאחר שהחברה קיבלה התחייבויות ממשקיעים מוסדיים בהיקף של כ-800 מיליון שקל, בשלב הציבורי של ההנפקה.

החברה, שזכתה לדירוג A ממעלות לקראת ההנפקה, מנפיקה סדרת אג"ח שקלית חדשה (ל"ד) במח"מ של 6.6 שנים, והחליטה לגייס בשלב המוסדי 520 מיליון שקל (הקצאה של 53%), בריבית שנתית של 4.48% - מרווח של 2.8% מעל האג"ח הממשלתית המקבילה - לעומת ריבית מקסימום של 4.95%. בימים הקרובים יתקיים המכרז הציבורי, שבמסגרתו עשוי היקף הגיוס לגדול לכ-600 מיליון שקל. את ההנפקה מובילה לידר הנפקות ביחד עם אקסלנס.

מניית קבוצת דלק רשמה היום ירידה של 2.8% והשלימה נפילה של 18% בחודש האחרון, במקביל לירידה במחירי שותפויות הגז הנסחרות בבורסה, המושפעות בין השאר ממחירי הנפט בעולם, שצנחו ביותר מ-10% בשבועיים. בשנה האחרונה ירדה דלק ב-30%, ושווי השוק של החברה בבורסה הצטמק לכ-6.1 מיליארד שקל.

סוכנות הדירוג מודי'ס החליטה באחרונה להכניס לאופק שלילי את האג"ח של החברה הבת איתקה (Ithaca Energy), אשר מפעילה קידוחי נפט וגז בים הצפוני. זאת על רקע הפקה נמוכה יחסית מהשדה בשנת 2017, וצפי להמשך חלש יחסית גם ב-2018. נוסף על כך דווח בסוכנות "בלומברג", כי הסיכוי ליצוא גז מישראל לטורקיה ירד במידה משמעותית. גורם נוסף לירידת השווי של דלק הוא גילוי מאגר גז גדול דרומית לקפריסין.