גינדי השקעות תזרים 50 מיליון שקל לפירעון האג"ח

בעלי השליטה בחברת גינדי השקעות הודיעו על הזרמת עוד 50 מיליון שקל במידת הצורך ■ החברה עלתה לכותרות בקיץ האחרון בעקבות ירידות שערים חדות

אורי לוי , מנור גינדי , כפיר גינדי / צלם: תמר מצפי
אורי לוי , מנור גינדי , כפיר גינדי / צלם: תמר מצפי

בעלי השליטה בחברת הנדל"ן גינדי השקעות מתחייבים להזרים לחברה עוד 50 מיליון שקל, במידת הצורך, לצורך פירעון מלא של איגרות החוב של החברה. כך הודיעה היום החברה לבורסה. בגינדי מדגישים כי הסכום כולו הופקד בחשבון נאמנות.

מועד הפירעון הסופי של האג"ח (סדרה ד') הוא בעוד חמישה חודשים, בסוף יוני 2018, והיקפה הכולל הוא כ-105 מיליון שקל. סדרת האג"ח, שאינה מדורגת ושכנגדה משועבד חלקה של גינדי השקעות בקניון האופנה TLV בתל אביב, רשמה היום עלייה של 1% בבורסה, והיא נסחרת בתשואה של כ-5.3%. בגינדי השקעות מציינים, כי בעקבות ההתחייבות יהיו בקופת החברה כספים נזילים בסכום העולה על הנדרש לצורך פירעון מלא של האג"ח בסוף יוני.

בסוף החודש שעבר קיבלה גינדי השקעות הלוואה מבית ההשקעות ילין לפידות, בהיקף של כ-75 מיליון שקל, שבחלקה העיקרי (45 מיליון שקל) תשמש לפירעון חלקי מוקדם של סדרת האג"ח (אמור להתבצע מחר). ההלוואה, צמודת-מדד, שמועד פירעונה נקבע לסוף יולי 2020, ניתנה לגינדי השקעות בריבית משוקללת של כ-10%, והסכם ההלוואה כולל תוספת ריבית בשיעור של 2.5% בשנה במקרה של הפרתו.

גינדי השקעות, בשליטת האחים מנור, סתוית, טל וכפיר גינדי ומשפחותיהם, מחזיקה בכ-25% מהזכויות בפרויקט השוק הסיטונאי, הממוקם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין בתל אביב. הפרויקט כולל את קניון TLV ועוד כ-720 דירות וכ-55 דירות להשכרה שנבנו ב-11 מגדלים. שותפיה של החברה לפרויקט הענק הם האחים משה (אביהם) ויגאל (25%) גינדי, וחברת רבוע כחול נדל"ן (50%), הנמצאת בשליטת מוטי בן משה. הקניון, שנפתח במארס 2017, כולל כ-33 אלף מ"ר, ושוויו בדוחות האחרונים של החברה הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2017, שיעור התפוסה בקניון עמד על 87%.

גינדי השקעות עלתה לכותרות בקיץ האחרון, בעקבות ירידות חדות שנרשמו באג"ח שהנפיקה, אשר שיקפו עלייה ניכרת בחששות המשקיעים לגבי יכולתה של החברה לשרת את חובה. מי שניצל את בהלת מחזיקי האג"ח (שהקפיצה את תשואת האג"ח לקרוב ל-10%) היה בן משה, שרכש באותה תקופה, באמצעות רבוע כחול נדל"ן, אג"ח גינדי בהיקף של כ-22 מיליון שקל.

על רקע המצב שנוצר, בעלי השליטה בגינדי השקעות העניקו לה שתי הלוואות בעלים בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקל, בחודשים אוגוסט וספטמבר, שחלקם (כ-5 מיליון שקל) יועדו לרכישת האג"ח ומחיקתן מהמסחר. הלוואות אלה צפויות להיפרע לאחר פירעון האג"ח.

בחודש נובמבר אשתקד אפשרה רבוע כחול נדל"ן לגינדי הזרמת הון מהפרויקט המשותף שלהן, וגינדי קיבלה 7.5 מיליון שקל עבור החזר הוצאות הקשורות לפרויקט, ובמקביל ירד חלקה המשותף של משפחת גינדי (גינדי השקעות ומשה ויגאל גינדי) בחברת המגורים של הפרויקט ב-0.5% ל-50%, לטובת העלאת חלקה של רבוע כחול נדל"ן לשיעור דומה (50%). נוסף על כך, דחתה רבוע כחול נדל"ן פירעון שתי הלוואות שהעניקה לפרויקט המגורים ולקניון, בסכום מצטבר של 65 מיליון שקל, עד לספטמבר 2019.