נתניהו מתייעץ עם עורכי דינו, שקד מסמנת את בנט כרה"מ הבא

המשטרה עשויה להודיע בכל רגע, אולי עוד הערב, על הגשת סיכום תיקי הראיות נגד נתניהו ליועמ"ש ■ שרת המשפטים: "אם יוגש אישום על שוחד, זה יחייב אותנו להיערך מחדש"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק
ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו והצוות המקיף אותו נערכים להודעת משטרת ישראל בפרסום השורה התחתונה של הראיות בתיקים 1000 ו-2000.

בשעות הקרובות אמורה להחל ההצבעה במליאת הכנסת על תקציב המדינה, וראש הממשלה נדרש להיות נוכח במליאה, אך בו-בזמן עשויה המשטרה להודיע בכל רגע, אולי עוד הערב (ג'), על הגשת סיכום תיקי הראיות נגד נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה.

נתניהו אמור היה להשתתף היום בשעה 11:00 בבוקר בטקס הנחת אבן-פינה למרכז שיקום רפואי בפוריה בגליל, אך בשעות הבוקר נשלחה הודעה מלשכת ראש הממשלה שהשתתפותו בטקס בוטלה.

בשעות האחרונות נועד נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הונגריה, ג'וזף צוקור, ודן עמו באפשרות לקיים את הכנס השנתי של מדינות וישיגרד בישראל. עוד קודם לכן, לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, הוא נפגש היום עם היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן-שבת.

שאלות שהפנינו ללשכת ראש הממשלה כדי להבין את לוח הזמנים של נתניהו ביממה הקריטית הזו, האם הוא נפגש עם עורכי דינו ומה תכניותיו להמשך היום - לא נענו.

הסברה היא שראש הממשלה בחר לקיים התייעצויות בנושא תיקיו הפליליים ומהלכי המשטרה ולגבש את האסטרטגיה שלו לימים הקרובים. עד עתה נתניהו המעיט בחשיבות הודעת המשטרה וטען כי ממילא מרבית המלצות המשטרה מושלכות לפח.

אופן ניסוח הודעת המשטרה עשוי להיות קריטי ולעורר שיח ציבורי ביקורתי ביותר בימים הקרובים. נתניהו אמור להמריא ביום חמישי למינכן לכנס הביטחון השנתי ולשוב לישראל ביום ראשון בלילה. לאור הודעת המשטרה, כבר היום או מחר, גם לוח הזמנים הזה של ראש הממשלה עשוי להשתנות.

בימים האחרונים טען ראש הממשלה כי "טוהר החקירה" של המשטרה מוטל בספק, כיוון שהעומד בראשה, המפכ"ל רוני אלשיך, אמר בראיון לאילנה דיין ב"עובדה" כי חוקרים פרטיים נשלחו לעקוב אחרי החוקרים המרכזיים בתיקי נתניהו. "דמיינו איך הייתם מרגישים אם חוקרי המשטרה שמנהלים חקירה נגדכם היו טוענים שהפעלתם חוקרים פרטיים נגדם ונגד משפחותיהם", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו.

בזירה הפוליטית מעריכים כי המאבק שנתניהו מנהל נגד המשטרה יחריף עוד יותר בימים הקרובים. גם הקריאות שלו לרדת לחקר האמת בנושא טענות המפכ"ל עשויות להימשך, במקביל לסיום עבודת המשטרה.

בתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד דיברה הבוקר בכנס ירושלים של עיתון "בשבע" והתייחסה לשאלה האם הודעת המשטרה תכלול המלצות על עבירת השוחד. לדברי שקד, אם יוגש כתב אישום (לא המלצות משטרה - ט"ש) על שוחד, "זה משנה את המצב, וזה יחייב אותנו להיערך מחדש. אני מקווה בשבילנו, בשביל נתניהו ובשביל מדינת ישראל - שזה לא יקרה".

שקד גם ציינה כי אחרי עידן נתניהו "נפתלי בנט הוא האיש הנכון והמתאים להתמודד על ראשות הממשלה".