בזק משיקה נתב חדש - פרי פיתוח עצמאי של החברה

הנתב יושק באפריל ויותאם לניהול מרחוק באמצעות אפליקציה ■ בנוסף הנתב יבחר אוטומטית בתדר הפנוי לחיבור ההתקנים בהתאם לעומס

הנתב החדש של בזק / תמונה: באדיבות בזק
הנתב החדש של בזק / תמונה: באדיבות בזק

בזק השיקה היום (ד') נתב (ראוטר) שפיתחה בעצמה. מדובר בנתב מתקדם שאמור לאבחן את רשת האינטרנט של בזק ולבדל את השימוש בה מול המתחרים, הרוכבים על התשתיות שלה.

בזק קראה לנתב Be, והוא כולל שורה של תכונות המשתלבות בתחום הבית החכם שבזק נכנסת אליו. כך, המשתמשים יוכלו להגדיר דרכו תכונות שבזק מספקת, ובזק תוכל לשדרג אותו בהתאם מרחוק. הנתב יושק רשמית באפריל ומחירו עדיין לא נקבע, אך לדברי בזק הוא אינו צפוי להיות יקר משמעותית מהנתבים שבזק משכירה כיום.

הכוונה הייתה שאפשר יהיה לשים אותו במרכז הבית, ולכן הושם דגש רב על העיצוב שלו ועל חוויית משתמש פשוטה וידידותית דרך אפליקציה.

לפי בזק, הנתב מאפשר גלישה אלחוטית במהירות של עד 1 ג'יגה בתוך הבית ותמיכה בסטרימינג באיכות K4. הנתב פועל בשני ערוצי תדרים באמצעות Wi-Fi חכם - תדר של 2.4 ג'יגה-הרץ ותדר 5 ג'יגה-הרץ - ומתאפשרת בחירה אוטומטית ביניהם בהתאם לצורך.

בבזק רואים בכך יתרון שכן בהרבה בתים סובלים המשתמשים מניתוקים או מירידה באיכות הקליטה, וכך יתאפשר מעין ויסות בין התדרים על פי מספר ההתקנים בבית והעומס על התדר.

לנתב החדש תתלווה גם אפליקציה ייעודית לניהול שתאפשר למשתמש לקיים קשר רציף וניהול של הנתב, ולבצע פעולות כגון הגדרת הרשת האלחוטית, חסימת מכשירים בבית לגלישה וקבלת התראות בזמן אמת בעת ניסיון תקיפה על הרשת.