סיטי: לא ידוע מה התזה שמאחורי השקעת באפט במניות טבע

"השקעת ברקשייר הת'וואי בטבע בשום אופן לא מקלה על הסוגיות של הטווח הקצר בחברה, אולם היא תומכת בתזה שלנו שהחברה נוקטת בצעדים הנכונים לבצע שינוי מוצלח ולייצר מספיק מזומנים"

"בשלב זה, עדיין לא ידוע מה התזה שמאחורי השקעת 'האורקל מאומהה' במניות טבע, אך גישת השקעות הערך של ברקשייר הת'וואי מוכרת היטב ככזו המתמקדת בחברות בעלות עסקים איכותיים, יכולת ייצור מזומנים וצוות הנהלה חזק" - כך כותבים בסיטי בתגובה להשקעת ברקשייר הת'וואי של וורן באפט בחברת התרופות טבע  . בדיווח הרבעוני על החזקותיה, שהעבירה ברקשייר הת'וואי ל-SEC אתמול (ד'), התגלה שהיא מחזיקה בכ-18.9 מיליון מניות טבע - כ-1.8% מהון המניות של החברה. בתגובה זינקה מניית טבע במסחר המאוחר ב-8.6% (לאחר שבמסחר הרגיל מנייתה עלתה ביותר מ-4%).

האנליסטית ליאב אברהם מסיטי, שממליצה על טבע בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 24 דולר, כותבת כי "השקעת ברקשייר הת'וואי בטבע בשום אופן לא מקלה על הסוגיות של הטווח הקצר בחברה, אולם היא תומכת בתזה שלנו שהחברה נוקטת בצעדים הנכונים לבצע שינוי מוצלח ולייצר מספיק מזומנים על מנת להפחית את המינוף בקצב מהיר יותר מהצפוי בשוק. הלחץ על שורת ההכנסות צפוי להימשך בטווח הקרוב, בשל מצב השוק הגנרי בארה"ב והתחרות הגנרית לקופקסון, אולם עסקי הליבה הגנריים של טבע נהנים מהגודל ומהיכולת לפתח תרופות גנריות מורכבות".

לדברי האנליסטית, בפגישות שנערכה לאחרונה בין משקיעים למנכ"ל טבע קאר שולץ, המנכ"ל דיבר על סיפור "פשוט ומשעמם" של התמקדות בביצועים איטיים ועקביים, בלי רכישות ענק בטווח הקרוב. בנוסף, היא מציינת כי בהנהלת טבע מתמקדים בהתרחבות שולי הרווח לאורך זמן.