המבצע של הוט על כוונת משרד התקשורת

המבצע של הוט כולל 200 מגה במחיר קמעונאי של 64 שקל בחודש ■ המחיר נמוך מהמחיר הסיטונאי שנקבע, שעומד על 75-100 שקל בחודש

המבצע האחרון של הוט הרים גבה במשרד התקשורת, לאחר שקיבל פניות מחברות תקשורת שביקשו לברר האם מדובר במבצע חוקי. הוט יצאה במבצע ל-200 מגה במחיר של 64 שקל בחודש - מחיר אטרקטיבי לכל הדעות, אך מחיר שבמסגרת מדיניות השוק הסיטונאי שחלה על הוט הוא נמוך מהמחיר הסיטונאי שקבע לה המשרד ואשר עומד על 75-100 שקל בחודש.

משרד התקשורת מאשר שהוא בודק כיצד ועל סמך מה הוט יוצאת במבצע כזה, מה גם שהיא בכלל לא מיישמת את מדיניות השוק הסיטונאי. 

נזכיר כי מהירות ה-200 מגה בהוט נכללה במדיניות, וזאת משום שהוט שכנעה את משרד התקשורת שיש לה בעיית קיבולת ברשת, ושאם המחיר ל-200 מגה לא יהיה יקר יותר, הדבר יביא לגידול בביקושים שיביאו לסתימת הרשת שלה, ולכן היא הצליחה לשכנע את המשרד שקבע מחיר סיטונאי גבוה יותר לקצב של ה-200 מגה.

עכשיו הטענה שנשמעת כלפי הוט היא שכנראה שאין בעיית קיבולת, כי אם הייתה בעיה כזו, היא לא הייתה מורידה את המחיר בעשרות אחוזים. בנוסף בודק המשרד את הסיטואציה הלא הגיונית לכאורה, לפיה המחיר הקמעונאי נמוך בעשרות אחוזים מהמחיר הסיטונאי, ולכן מתחרותיה לא יוכלו מן הסתם למכור את תשתית ה-200 מגה שלה, ובקיצור הבעיה מול הוט ממצה את אחד הכשלים הגדולים בכלל במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי. הצורך לעקוב באופן קבוע אחרי כל מבצע וכל מהלך של חברות התשתית, ומנגד הניסיון שלהם לאלתר כל הזמן נתיבי מילוט מהשוק הסיטונאי כדי לקבל מחיר ראוי על השימוש בתשתיות שלהם.

על כן נדרש המשרד המשרד להחליט עכשיו האם המחיר הקמעונאי הוא תקין, ובהתאם לכך להוריד את המחיר הסיטונאי עבור שימוש המתחרות, או שאם המחיר נמוך מדי, אז הוא יצטרך לעצור את המבצע, כי המחיר הסיטונאי לא יכול להיות גבוה יותר מהקמעונאי.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "כעיקרון, מדיניות צמצום המרווחים של המשרד נמצאת בבחינה בימים אלה, וטרם גובשה כמתודולוגיה סדורה. אנחנו עוקבים כל העת אחר פרסומי החברות, ובמידת הצורך נבצע שימוש באמצעים העומדים לרשותו על-מנת למנוע פגיעה תחרותית. לעניין שאלתך, אנו בוחנים המבצע לגופו, כדי לבדוק אם אכן יש בו כדי לפגוע בתחרות". 

מהוט נמסר בתגובה: "אין לנו ספק שמשרד התקשורת ושר התקשורת, שמוביל את מדיניות הורדת המחירים לצרכן בשוק התקשורת, יעודד הצעות אטרקטיביות לצרכנים בישראל".