תמ"א 38: מה קיבלו הדיירים ברחוב כיבוש העבודה בהרצליה

בניין ישן שנבנה בשנות ה-60 הכולל 24 דירות מתקרב לביצוע תמ"א שהתחילה לפני עשור ■ הדיירים קיבלו חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה, תוספת ממ"ד, מרפסות, חניה ומעלית

התחדשות עירונית / צילום: אורבן נדלן; הדמיה: ARTMODELS הדמיות ותלת מימד
התחדשות עירונית / צילום: אורבן נדלן; הדמיה: ARTMODELS הדמיות ותלת מימד

סיפור בעלי הדירות:

"בבניין מנסים לקדם תמ"א 38 כבר מ-2008", מספר סטיב טל, ראש נציגות הדיירים בבניין. "לא פשוט לקדם פרויקט כזה. הרבה מהעיכובים בגלל ביורוקרטיה של הרשות המקומית. גם התנאי הראשון, לקבל הסכמה של בעלי הדירות, לא מובן מאליו. אחרי שיש הסכמה של רוב הדיירים חייבים לגבש נציגות מוסכמת שתהיה עם היגיון בריא, עם אנשים חזקים שידעו לפעול מול הדיירים ומול גורמים חיצוניים, במנותק מוועד הבניין. הנציגות צריכה להיות מוסכמת על כל בעלי הדירות. חשוב גם למצוא עו"ד שכבר עבר לא מעט חוזים בתמ"א 38. לאחר מכן, צריך לבחור יזם על ידי קבלת הצעות ולבדוק אותן בצורה קפדנית ולהיעזר באנשי מקצוע בכל פרט ולשכור מפקח בנייה. חשוב מאוד גם לדרוש ליווי בנקאי, גם אם לחברה יש הון עצמי".

התמורה ליזם:

במסגרת הפרויקט יחזק היזם את הבניין הישן ויוכל לבנות 14 דירות חדשות ב-2.5 קומות נוספות ובקומת הקרקע. הדירות החדשות יהיו בנות 3 עד 5 חדרים.

התמורה לבעלי הדירות:

הבניין הישן יחוזק מפני רעידות אדמה. לכל דירה יתווספו ממ"ד בשטח 12 מ"ר, מרפסות שמש בשטח שבין 5 מ"ר ל-11 מ"ר וחניה. בבניין תותקן מעלית נוספת והמעלית הקיימת תחודש. החברה תחדש גם את תשתיות המים והביוב בבניין כמו גם את הלובי וחיפוי הבניין.

חניה:

נכון להיום יש רק עשר חניות. במסגרת הפרויקט יותקנו חניות לכלל הדיירים, ותיקים וחדשים, במתקן חניה אוטומטי שיכלול 40 חניות סך הכל.

לו"ז צפוי:

כל בעלי הדירות חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט מול היזם. הופק היתר בנייה. אך טרם נחתם. העבודות צפויות להתחיל עוד כחודשיים ולהימשך כ-24 חודשים.

מיקום מדויק: רחוב כיבוש העבודה 27 בהרצליה

המצב הקיים: בניין ישן שנבנה בשנות ה-60 הכולל 24 דירות בארבע קומות. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 80 מ"ר. בבניין יש חניה רק לחלק מהדירות ויש מעלית.

יזם וקבלן: אורבן נדל"ן

אדריכל: אורלי קסדאי