פיטר תיל צפוי להתרחק מעולם הטכנולוגיה ולעבור ללוס אנג'לס

לפי הדיווחים, הסיבה למהלך היא פוליטית: תיל, שנודע בתמיכתו בדונלד טראמפ במהלך המירוץ לנשיאות והצטרף לצוות שניהל את כניסתו לבית הלבן, מאס בכך שעמק הסיליקון הליברלי מדכא לתפיסתו דעות שמרניות

פיטר תיל  / צילום: רויטרס
פיטר תיל / צילום: רויטרס

המיליארדר פיטר תיל, אחד המשקיעים הבולטים בעמק הסיליקון, צפוי להתרחק מעולם הטכנולוגיה ולהעביר את עסקיו ללוס אנג'לס - כך מדווחים הלילה (ו') כלי תקשורת מובילים בארה"ב, ובהם ה"וול סטריט ג'ורנל" ו-CNN.

לפי הדיווחים, הסיבה למהלך היא פוליטית: תיל, שנודע בתמיכתו בדונלד טראמפ במהלך המירוץ לנשיאות והצטרף לצוות שניהל את כניסתו לבית הלבן, מאס בכך שעמק הסיליקון הליברלי מדכא לתפיסתו דעות שמרניות.

פיטר תיל הוא אחד ממייסדי ענקית התשלומים המקוונים פייפאל, וכן אחד המשקיעים הראשונים בפייסבוק. במסגרת המהלך הוא עשוי לעזוב את דירקטוריון הרשת החברתית, אחרי שורה ארוכה של חיכוכים עם בכיריה. לפי ה"ג'ורנל", מייסד פייסבוק מארק צוקרברג אף קרא לתיל בקיץ האחרון לעזוב את הדירקטוריון, לאחר שחבר נוסף בו, מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס, כינה את החלטת תיל לתמוך בטראמפ "שיקול דעת רע באופן קטסטרופלי".

תיל, כמובן, רואה את הדברים אחרת לגמרי. האמירה של הייסטינגס חידדה אצלו את התחושה שלעמדותיו אין מקום בעמק, ובשיחות עם מקורביו הוא טען שהתרבות השלטת בו קונפורמיסטית ונוקשה מבחינה מחשבתית. בעקבות זאת הוא מתכוון להעביר ללוס אנג'לס את פירמת ההשקעות שלו, תיל קפיטל, וכן את קרן הפילנתרופיה שהקים - שבין היתר מעניקה מלגות ליזמים שפרשו מלימודיהם האקדמיים כדי לקדם את רעיונותיהם. מבחינה כלכלית הוא ידוע בעמדות ליברטריאניות, ורבים בעמק הסיליקון חולקים גם עליהן.

גורם ששוחח עם CNN אמר שתיל מתכוון לקדם מספר פרויקטים בלוס אנג'לס, שלפחות אחד מהם יתמקד בתחום המדיה. "לוס אנג'לס תהיה מקום טוב יותר לעשות זאת", אמר הגורם, "זה מקום טוב יותר להתחבר דרכו לשאר המדינה". תיל ידוע כמי שהביא לסגירתו של אתר המדיה גוקר, שחשף ב-2007 את היותו הומו. כנקמה הוא מימן תביעה שבה ניצח המתאגרף האלק הוגאן את האתר, אשר חויב לשלם לו 140 מיליון דולר.

"פיטר חושב שאותו אפקט עדר שמרכז כישרון בעמק הסיליקון גם מוביל לקונפורמיות של המחשבה", אמר הגורם, "סן פרנסיסקו עדיין חשובה, אבל ההתפתחויות הטכנולוגיות המרגשות ביותר כיום מגיעות מחוצה לה. בנוסף פיטר סבור שהעמק הפך לחד-תרבותי מדי, ושיוקר המחיה בו גורם לו לאבד מחיותו".