נתניהו במינכן: "לישראל מאגרי מידע רפואיים מהטובים בעולם"

ראשת קרן המטבע הבינלאומית, קריסטין לגארד, החמיאה ליזמות הישראלית וציינה כי היא רואה שינוי עצום ב-5 השנים האחרונות, עם צמיחה ממצב של עשרות חברות טכנולוגיה ישראליות לכ-700 חברות בולטות

בנימין נתניהו  / צילום: איל יצהר
בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (ו') בצהריים בארוחת הצהריים עם ראשי חברות עסקיות שהגיעו לכנס הביטחון במינכן.

כשלצידו יושבת קריסטין לגארד העומדת בראש קרן המטבע הבינלאומית, הציג נתניהו את המיקוד של הכלכלה הישראלית היזמית בשלושה תחומים עיקריים בשנים האחרונות: סייבר, טכנולוגיות רכב ופיתוחי ביג דאטה בתחום מאגרי המידע הרפואי, התחום האחרון מוצג על ידו כדבר הבא אליו נכנסת ישראל כיום. "לישראל יש מאגרי מידע רפואיים מן הטובים בעולם ואני רואה בשוק המידע הזה, עם ההיבטים הטכנולוגיים והביולוגיים שוק חשוב מאוד".

נתניהו הזמין את הנוכחים להגיע אליו אישית כאשר הם מגיעים לישראל "כי תפקידו של הממשל זה להקל עליכם להשקיע ולעשות עסקים בישראל".

הוא דיבר גם על מהלך הפחתת מס הנחות לישראל כיום "כדי להיות תחרותית אחרי מהלך הפתחת המס בארה"ב".

לגארד, שפתחה את ארוחת הצהריים, החמיאה ליזמות הישראלית וציינה כי היא רואה שינוי עצום ב-5 השנים האחרונות עם צמיחה ממצב של עשרות חברות טכנולוגיה ישראליות לכ-700 חברות בולטות.

נתניהו הציג בפני הנוכחים את הנתח הישראלי של השתתפות בשוק הסייבר הגלובלי, 20%, והסביר שזה נתח עצום ביחס לגודלה של ישראל.

בין הנוכחים במפגש היה יו"ר חברת הרכב BMW, הרלד קרוגר, בכיר חברת דויטשה טלקום, תומס קרמר, וראשי חברות תעשייתיות. עוד השתתפו מנכלי חברות ריית'און, איירבאס, לוקהיד מרטין, סימנס ולינד.

יותר מוקדם נועד נתניהו עם מזכל האו"ם אנטוניו גוארטס.