לפיד: אני לא עד מרכזי בתיק 1000, התבקשתי רק לאמת עובדות

יו"ר יש עתיד: "נתניהו אינו יכול להמשיך לנהל את המדינה כשהראש שלו טרוד בתיק 1000, בתיק 2000 ובתיקים נוספים" ■ יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "בכל יום שנתניהו נשאר בתפקיד, הוא עושה נזק למדינה; הוא הפך לנטל"

יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר היום (ב') בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת: "אני לא עד מפתח ולא עד מרכזי, ביקשו ממני רק לאמת עובדות, וראש הממשלה נתניהו יודע את זה".

לפיד התייחס גם לדברים שאמר אבי גבאי היום בישיבת סיעת יש עתיד, על כך שלפיד לא צריך היה להיפגש עם ארנון מילצ'ן ועל הצורך שיש לבצע נתק בין עשירי ישראל לבין הפוליטיקאים.

לפיד ציין כי לא ידע בשלב הזה שראש הממשלה מקבל ממילצ'ן מיליון שקל. לדבריו, בכל הנוגע לניגוד עניינים בין תפקידו כשר האוצר למילצ'ן, הוא ציין כי דיווח הכול ליועץ המשפטי לממשלה, וכי היועץ החליט שאין ניגוד עניינים. "מצטער, אבל בישראל יש אנשים מושחתים, ויש אנשים ישרים". 

לפיד הוסיף כי נתניהו צריך למנות מישהו אחר לראשות הליכוד ו"אינו יכול להמשיך לנהל את המדינה כשהראש שלו טרוד בתיק 1000, בתיק 2000 ובתיקים נוספים".

יותר מוקדם אמר יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, בישיבת סיעת המחנה הציוני, כי מפלגתו צריכה להחליף "לא רק את נתניהו, אלא גם את הדרך של נתניהו".

גבאי אמר: "אנחנו נעקור מן השורש את התופעה של המיליארדרים שחוברים לפוליטיקאים, ונעקור מן השורש את התופעה של כל היועצים שמייעצים לפוליטיקאים וממשיכים לעשות עסקים פרטיים. נתניהו הוא מנהיג עם אובססיה חולנית למה שנכתב עליו בתקשורת. בכל יום שהוא נשאר במדינה, הוא עושה נזק למדינה. הוא הפך לנטל. אני מחזק את ידי משטרת ישראל". 

גבאי גם התייחס לנעשה בצמרת בזק ואמר: "חלק משמעותי מהקריירה שלי עשיתי בבזק, הגעתי לשם כשהיא הייתה חברה ממשלתית, ונשארתי שם עד 2013. עובדי בזק יקרים לי מאוד, ואני חש צער כשאני שומע על הפרשיה. לרוב עובדי בזק אין קשר לפרשות השחיתות. כואב לי עבור אזרחי המדינה בגלל רמת המוסר וההידרדרות".