300 ש' ליום: אין די מורים - ומש' החינוך מחפש סטודנטים לפסח

תוכנית "בתי הספר של החגים" מיועדת לצמצם את מספר ימי החופשה, אך הרשויות המקומיות מתקשות לגייס מורים בזמן קצר, ומשרד החינוך נרתם לעזרתן

נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור
נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור

לפני כחודש וחצי הודיעו משרד החינוך ומשרד האוצר על "בתי הספר של החגים", תוכנית שתספק מסגרות חינוך לילדים עד כיתה ג' גם בחלק מחופשות חנוכה ופסח (10 ימים בסך-הכול), במטרה לצמצם את ימי החופשה של התלמידים ולהקל על ההורים. התוכנית נכנסת לתוקף כבר השנה, ותתקיים ב-25-29 במארס.

משרד החינוך לא שיתף את הרשויות המקומיות בעת גיבוש התוכנית, והן נתקלו בקשיים בשלב גיוס העובדים, במיוחד שניתן להם זמן קצר לעשות זאת. כדי להתמודד עם המחסור במורים, החליט משרד החינוך לגבש מאגר עובדים וכך לסייע לרשויות המקומיות.

אתמול (א') פירסם מחוז מרכז של משרד החינוך מודעת דרושים שמיועדת למורים, סטודנטים ועובדים כלליים. השכר ל-5 ימי עבודה עומד על 1,500 שקל. המטרה היא לגייס סטודנטים ועובדים שעוסקים בתחומי החינוך, אך זה לא מצוין במודעה.

הרשויות המקומיות הן סוג של קבלני ביצוע, כשהמימון לתוכנית מגיע ממשרד החינוך. עלות כוללת ליום הפעלה עומדת על 40 מיליון שקל, ובסך הכל 400 מיליון שקל בשנה. במשרד החינוך ציין כי פוטנציאל הילדים עומד על 461 אלף תלמידים בכיתות א'-ג' ו-494 אלף בגני ילדים. בכל גן ילדים אמורה להיות גננת/מדריכה וסייעת; ובבתי ספר מורה או שני מדריכים בכל קבוצה. אורכם של ימי הפעילות הם 5-5.5 שעות.

השתתפות הילדים היא ללא עלות או בעלות מצומצמת - אשכולות סוציואקונומיים נמוכים (1-4) לא ישלמו כלל; אשכולות 5-7 ישלמו 20 שקל ליום פעילות ואשכולות 8-10 ישלמו 30 שקל ליום פעילות.