רב-בריח רוצה לרכוש את רשת המטבחים הקורסת דקור

גם חברת הנדל"ן אקורן שבשליטת משפחת ווינר מתעניינת ברשת - לצד כ-7 גורמים נוספים ■ המכרז מאפשר לרוכשים לקנות את פעילות החברה או את מניותיה בהסדר נושים ■ ביום חמישי הקרוב יסתיים שלב הגשת ההצעות לרכישת דקור

מטבחי דקור / צילום: מאיר מאירי
מטבחי דקור / צילום: מאיר מאירי

האם נמצא רוכש לרשת המטבחים הקורסת דקור? ביום חמישי הקרוב יסתיים שלב הגשת ההצעות לרכישת הפעילות של יצרנית מטבחי היוקרה במסגרת הליך הקפאת ההליכים. חובות החברה, כפי שהוצגו בבית המשפט, נאמדים ב-60 מיליון שקל.

לפי שעה, כך נודע ל"גלובס", רב-בריח, שבשליטת שמואל דונרשטיין, כבר הגישה הצעה לרכישת דקור, וגם חברת אקורן נכסים והשקעות, בודקת את היתכנות הרכישה במסגרת המכרז. 7-8 גופים נוספים רכשו את מסמכי ההשתתפות במכרז, ולאחריו ינהלו נאמני הרשת, עוה"ד ליזה חדש ומור נרדיה, התמחרות.

רב-בריח אינה המציעה היחידה לרכישת הפעילות אך נראה כי היו"ר דונרשטיין שם לו למטרה לרכוש את מטבחי דקור כדי להשלים פורטפוליו של מוצרים לבית מול הקבלנים. ב-2008 רכש את רב-בריח אחרי שנקלעה לקשיים כלכליים והוביל אותה לשיא: ממחזור מכירות שנתי של כ-70 מיליון שקל למחזור של כ-600 מיליון שקל. לאחרונה גייס את קרן ויולה כמשקיעה.

אקורן נמצאת בבעלות משפחת ווינר, ומנוהלת על ידי מוטי גולדשטיין. לאחרונה רכשה המשפחה את מפעל תו"ת (לשעבר פינוקים) במגדל העמק.

לפני כשבועיים פורסם מכרז להצעות לרכישת הפעילות של חברת מטבחי היוקרה הקורסת דקור, שבמסגרתו ניתן לרכוש את כלל מניות החברה, פעילותה, הציוד והמלאי שלה. המכרז מאפשר למציעים שני מסלולים: לרכוש את פעילות החברה, כלומר הלקוחות, המוניטין, סדר ההזמנות, הציוד והמכונות או לרכוש את מניות החברה תחת הסדר נושים.

לפי הערכות בשוק, מחזור המכירות השנתי של דקור נאמד ב-60-70 מיליון שקל, ובשנים האחרונות הושקעו כ-15 מיליון שקל במכונות חדישות למפעל, כך שניתן להעריך כי השווי שלפיו תימכר החברה יהיה עשרות מיליוני שקלים.

לפי המכרז, זכויות החברה יימכרו As Is והאחריות לבדיקתן מוטלת על המציע. במכרז הודגש כי הנאמנים אינם מתחייבים לקבל את ההצעה הגבוהה ביותר, וכי הם רשאים לנהל מו"מ עם מגישי ההצעות וגורמים נוספים, וכן לערוך התמחרות ביניהם לפי שיקול דעתם. המכירה כפופה לאישור ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע.

ככל הידוע, הנדל"ן של דקור, שכבר בוצעו בו עסקאות לפני צו ההקפאה, לא יהווה חלק מהרכישה, אלא אם יימצא רוכש שידרוש לבחון את העסקאות מחדש על מנת לרכוש אותן בסכום גבוה יותר עם הפעילות. בשבועות האחרונים מכרה דקור שלוש קרקעות, בהן קרקע בשווי כ-31.5 שעליה נמצא המפעל בשטח של כ-11 אלף מ"ר ושטחים בבעלות החברה במזכרת בתיה ב-10.75 מיליון שקל.

בשבועות האחרונים נחשף ב"גלובס" כי חברת מטבחי היוקרה נקלעה לקשיים כלכליים. החברה, שבבעלות יוסי אלקובי, הוקמה ב-1972. היא מחזיקה ב-5 סניפים בארץ ומעסיקה כ-100 עובדים.

מרב-בריח נמסר: "קיבלנו פנייה לרכישת מטבחי דקור ונעדכן אם הרכישה תצא לפועל". באקורן אישרו את הפרטים.

מטבחי דקור

■ פעילות: ייצור ועיצוב מטבחים

■ הקמה: 1972

■ בעלים: יוסי אלקובי

■ סניפים: 5

■ עובדים: 100

■ מחזור מכירות שנתי: 60-70 מיליון שקל (הערכה)