הצלחה לפתאל גם בשלב הציבורי: ביקושים בהיקף 107 מ' ש'

זאת בהמשך לגיוס של 427 מיליון שקל בשלב המוסדי בשבוע שעבר ■ עקב הביקושים הגבוהים עלה מחיר המניה בכ-2% ל-307 שקל, והחברה גייסה בסך-הכול מעל 500 מיליון שקל לפני שווי של 3.93 מיליארד שקל לפני הכסף

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

הצלחה גדולה להנפקת פתאל גם בשלב הציבורי. החברה קיבלה ביקושים בהיקף של כ-107 מיליון שקל וגייסה עוד 71 מיליון שקל, כל הסכום שביקשה לגייס בשלב הציבורי. זאת בהמשך לגיוס של 427 מיליון שקל בשלב המוסדי.

עקב הביקושים הגבוהים עלה מחיר המניה בכ-2% ל-307 שקל, והחברה גייסה בסך-הכול מעל 500 מיליון שקל לפני שווי של 3.93 מיליארד שקל לפני הכסף. מניות החברה יחלו להיסחר בבורסה ביום ראשון הקרוב.

החברה, שנמצאת בשליטת המייסד והמנכ"ל דוד פתאל, החליטה לגייס כ-428 מיליון שקל בשלב המוסדי, לפי שווי של 3.85 מיליארד שקל "לפני הכסף" (מחיר של 301 שקל למניה) וכ-4.3 מיליארד שקל "אחרי הכסף". במכרז השתתפו גופים מוסדיים גדולים (שקיבלו הנחת התחייבות מוקדמת בשיעור של 2.5%), ובהם פסגות, הראל, ילין לפידות, הפניקס, מנורה מבטחים וכלל ביטוח.

את רשת המלונות שבשליטתו הקים פתאל לפני כ-20 שנה, לאחר קריירה מצליחה בתחום ניהול המלונות בישראל. בין השאר, שימש מנכ"ל מלונות אפריקה ישראל ורשת קלאב הוטל. הרשת, שאותה הקים מאפס, מתמחה בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה, וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים, והיא מונה כיום 167 מלונות, הכוללים כ-32 אלף חדרים ב-17 מדינות.