מג'יק נאלצה להסיר מהאסיפה הצעה לתגמול המנכ"ל

זאת בעקבות חוות-דעת שלילית מחברת הייעוץ אנטרופי, שטענה כי חבילת התגמול שהוצעה גבוהה ביחס לשוק וביחס לשווי וביצועי החברה ■ אסיפת בעלי המניות תתכנס בעוד שבוע

חברת התוכנה מג'יק נאלצה להסיר מסדר היום של האסיפה הכללית הקרובה סעיף שנוגע לתגמול המנכ"ל, גיא ברנשטיין. זאת, על רקע תגובות שליליות מצד בעלי מניות בחברה, ובפרט לנוכח המלצת חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי להתנגד לסעיף זה.

מג'יק  מפתחת ומשווקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה, והיא נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של 374 מיליון דולר. החברה היא חלק מקבוצת פורמולה שבשליטת אסקו הפולנית, כאשר המנכ"ל ברנשטיין מנהל גם את החברה האם של מג'יק, פורמולה. עד כה, ברנשטיין היה זכאי לתגמולים רק מפורמולה, ולפי אנטרופי, ב-2016 הוא קיבל ממנה שכר ומענקים בעלות של 11 מיליון שקל. פורמולה היא בעלת השליטה גם בחברות מטריקס וסאפיינס, בהן ברנשטיין מכהן כיו"ר הדירקטוריון.

אסיפת בעלי המניות של מג'יק תתכנס ב-28 בפברואר במשרדי החברה באור-יהודה, ובתחילה ביקשה החברה להעלות להצבעה סעיף לפיו יאושרו לברנשטיין תגמולים בגין שירותי ייעוץ ושירותי ניהול, בהיקף של 60% משרה לפחות. במג'יק ביקשו לשלם לברנשטיין שכר חודשי (דמי ניהול) של 132 אלף שקל, צמוד למדד המחירים לצרכן, ובנוסף להקצות לו מענק בסכום של 3.3% מרווחי החברה נטו מדי שנה, וכן 150 אלף מניות חסומות.

באנטרופי המליצו כאמור להתנגד להצעה, והאנליסט חזי אברהם כתב כי דמי הניהול החודשיים משקפים דמי ניהול שנתיים של 2.6 מיליון שקל עבור משרה מלאה, וביחס לקבוצת ההשוואה - הרכיב הקבוע נמצא בצמרת וגבוה משמעותית ביחס לממוצע. "אנו סבורים כי הרכיב הקבוע המוצע גבוה ביחס לשוק, ואינו בהלימה מלאה ביחס לביצועי החברה", כתבו באנטרופי.

עבור סך חבילת התגמול, מצאו כלכלני אנטרופי כי היא גבוהה ב-1.7 מיליון שקל ביחס לשאר חברות ההשוואה, ולהערכתם "גבוהה ביחס לשוק, וביחס לשווי וביצועי החברה לעומת יתר חברות ההשוואה".

אנטרופי ממליצה גם להתנגד לנושא אחר שיעלה באסיפה, והוא אישור מדיניות התגמול של מג'יק. זאת על רקע אי בהירות בנושא תקרות הרכיב הקבוע בתגמולים, והעובדה שהבשלת התגמול ההוני שיוקצה לבכירים אינה תלויה בעמידה ביעדים. לעומת זאת, אנטרופי ממליצה ללקוחותיה לתמוך בנושאים אחרים באסיפה, ובהם אישור מינויו מחדש של ברנשטיין כדירקטור, ובחירתם מחדש של הדירקטורים נעמית סלומון, אבי זכאי והדח"צ רון אטלינגר.