מבטח שמיר משקיעה 6 מיליון דולר בקרן ההון סיכון SOMV

ההשקעה בקרן של פנחס בוכריס תהיה במסגרת גיוס של 70 מיליון דולר ■ חברת ההשקעות של מאיר שמיר כבר השקיעה 8 מיליון דולר בקרן הראשונה של SOMV, המתמקדת בין היתר בבינה מלאכותית ובסייבר

פנחס בוכריס (משמאל) / צילום: איל יצהר
פנחס בוכריס (משמאל) / צילום: איל יצהר

חברת ההשקעות מבטח שמיר, שבשליטתו ובניהולו של איש העסקים מאיר שמיר, הודיעה היום (ד') על השקעה בהיקף של 6 מיליון דולר בקרן ההון סיכון State of Mind Venture. מבטח שמיר  הייתה אחת המשקיעות בקרן הראשונה של SOMV, כשהשקיעה 8 מיליון דולר ב-2015, וכעת היא משתתפת בקרן השנייה.

הקרן הראשונה של SOMV גייסה 75 מיליון דולר, והקרן השנייה גייסה עד כה כ-70 מיליון דולר, אך לפי ההערכות ממשיכה לגייס עוד. את הקרן הקים תא"ל במיל' פנחס בוכריס, לשעבר מפקד יחידת 8200 של חיל המודיעין, יחד עם שותפיו יובל בהרב וניר אדלר. בקרן הראשונה השקיעו בין היתר קרן ויזרע של משפחת מירלשווילי, קרן ההשקעות גלנרוק של ליאון רקנאטי, סר רונלד כהן (מייסד אייפקס), ארווין פדרמן ודיקסון דול.

הקרן מתמקדת בהשקעות בחברות ישראליות בשלב ה-Seed, ולפי אתר האינטרנט שלה היא מחפשת "יזמים נועזים, רעבים ובעלי אמביציות גדולות", במטרה לחבור אליהם בשלבים הראשוניים. "אנחנו משקיעים באנשים שבונים את תשתית הטכנולוגיה של מחר", נכתב באתר הקרן.

התחומים שבהם היא משקיעה כוללים בינה מלאכותית, סייבר, עיבוד שפה טבעית (NLP), אוטומוטיב ועוד. בראיון ל"גלובס" לפני כשנתיים וחצי אמרו מייסדי הקרן, "אנחנו מתמקדים בחברות סופר-טכנולוגיות, הנמצאות בדרך כלל 3-4 רבעונים לפני השקה של המוצר. אלה חברות שהדבר שמייחד אותן הוא שיש להן טכנולוגיה פורצת דרך, כלומר, הדבר שהן יודעות לעשות ישפיע על השוק או ממש ישנה אותו".

לפי נתוני חברת המחקר IVC, הקרן הראשונה של SOMV השקיעה בחברות Amenity Analytics, Perception Point, SpacePharma ועוד, ובסך הכול יש לה כיום בפורטפוליו שמונה חברות. לפי הודעת מבטח שמיר, החברה תצטרף לקרן כשותף מוגבל ותהיה רשאית למנות נציג לוועדה המייעצת, אך לא תיקח חלק בניהול הקרן. החברה תהיה זכאית ליהנות מרווחי הקרן בהתאם לחלקה היחסי.

מבטח שמיר נסחרת בבורסה לפי שווי של 716 מיליון שקל. בסוף הרבעון השלישי של שנת 2017 היו לחברה מזומנים ופיקדונות לטווח קצר בהיקף של 264 מיליון שקל. מאז שמבטח שמיר מכרה את חלקה בקונצרן החלב תנובה לברייטפוד הסינית בשנת 2015, בתמורה ל-1.8 מיליארד שקל, החברה לא ביצעה רכישות גדולות חדשות. בין היתר הוזכר שמה כמועמדת לרכישת תעש, ולאחרונה פורסם ב"גלובס" כי מבטח שמיר ניהלה מגעים לרכישת יורוקום, בעלת השליטה בבזק.