הזוי? אחרי הטבח בפלורידה - טראמפ רוצה לצייד מורים בנשק

הנשיא טראמפ אמר את הדברים אמש אחרי פגישה בבית הלבן עם נערים שניצלו מהטבח ■ עיקר ההצעה: מורים ומאמני בתי ספר יעברו הכשרות לנשיאת נשק ואימונים פיזיים כדי להגיב במהירות לאירועי ירי בבתי ספר

טראמפ והניצולים מהטבח בבית הספר בפלורידה / צילום: ג'ונתן ארנסט, רויטרס
טראמפ והניצולים מהטבח בבית הספר בפלורידה / צילום: ג'ונתן ארנסט, רויטרס

ביום רביעי בשבוע שעבר (14/2) בשעות הצהריים נכנס נער בן 19, בוגר בית הספר לשעבר, לאחד מבנייני בית הספר והדליק את אזעקת האש. במקביל הוא פיזר רימוני עשן מחוץ לכיתות באותו הבניין, וכשהתלמידים החלו לצאת החוצה הוא פתח בירי. כתוצאה מהירי נהרגו 17 בני אדם ועוד רבים נפצעו ואושפזו. 

אמש (ד') נפגש הנשיא טראמפ עם מספר תלמידים שניצלו מהטבח ובסיום הפגישה השווה טראמפ בין מיגור הירי בבתי הספר לבין מיגור הירי במטוסים. לדבריו, לאחר שניתנו אישורים לטייסים לשאת נשק, הניסיונות לירי במטוסים ירדו משמעותית. ולכן - יש לשקול לעשות דבר דומה גם בבתי הספר. "זה יעבוד אם האנשים יהיו מאוד מנוסים בשימוש בנשק ואם יהיו הרבה מהם", כי "אלו יהיו מורים ומאמני ספורט". 

טראמפ הרחיב והוסיף: "זה נקרא נשיאה מוסתרת (Concealed carry) - מצב בו למורה יהיה נשק מוסתר עליהם. הם יעברו אימונים פיזיים, הם יהיו באירועים האלו ובתי הספר לא יהיו יותר אזורים נקיים מנשק (Gun-free zone). עבור משוגעים פחדנים, אזור נקי מנשק, מסמל 'בואו נלך פנימה ונתקוף, בגלל שאף אחד לא ירה עלינו בחזרה'". טראמפ הוסיף כי התקפות בממוצע נמשכות כשלוש דקות אך זה לוקח חמש עד שמונה דקות לכוחות המשטרה להגיב, ואז האירוע כבר נגמר ו"אם יהיו לנו מורים שהם מנוסים בנשיאת נשק, הם יוכלו להגיב מאוד מהר".

אמנם האירוע הזה נחשב לחריג בממדיו, אך הוא רק אחד מני רבים. כל-כך רבים, למעשה, שלפי התקשורת האמריקאית עד לאותו פיגוע רצחני ורק מתחילת שנת 2018 התרחשו 18 מקרי ירי רק בבתי ספר. מכאן אולי ניתן להבין את החשיבות הפוליטית של הדיון אודות הקלות בהשגת כלי נשק בארה"ב. 

הסרטון המלא (צילום: וושינגטון פוסט):